2018. február 3., szombat

Házi kürtőskalács sütőben

Ki ne szeretné a kürtőskalácsot, igaz?! :) Nekem főleg a vásárok jutnak róla eszembe. Nincs olyan vásár - szerintem -, ahol ne lenne egy kürtőskalácsos bódé. Végre saját magam is elkészíthetem otthon! :) Nem úgy sütve, mint az "árusok", de van olyan finom! ;)
Hozzávalók a tésztához (4 nagy darab):
25 dkg liszt
2,5 dkg friss élesztő
1 dl tej
1 ek cukot
1 tojás
5 dkg margarin
csipet só
(olaj a guriga bekenéséhez)
Kenéshez:
1 tojás
kevés tej
Ízesítés:
kr.cukor
ő.fahéj/kakaópor/kókuszreszelék/darált dió
Eszköz:
4 db nagy papírtörlő guriga alufóliával befedve
vagy
10-12 db wc-papír guriga
A langyos cukros tejben felfuttatom az élesztőt 5-10 perc alatt. Hozzáadom a liszthez, sóhoz és tojáshoz, végül az olvasztott margarint és jól összegyúrom. Hagyom kb. 1 órát megkelni.
A gurigákat bevonom alufóliával, a tetején és alján kiálló részt belehajtom a gurigába. Bekenem olajjal, hogy sütés után könnyedé lecsússzon róla a tészta.
A tésztát kinyújtom fél ujjnyi vastagságúra és nagyjából téglalap alakúra, majd hosszú csíkokra vágom. A csíkokat rátekerem a gurigákra. Ha nagy gurigával dolgozunk, egy csík biztos nem elég, akkor a többit a végeknél hozzá lehet illeszteni/nyomni. Ha megvannak, egy kicsit görgetem és a tésztát rányomkodom, hogy a csíkok összeilleszkedjenek. A tojást és kevés tejet összekeverem és ezzel kenem be a tésztát. Belehempergetem és jól belenyomkodom a cukor és ízlés szerint ő.fahéj  / kakaópor / kókuszreszelék / darált dió keverékét. 
Előmelegített sütőben 180 fokon barnulásig sütöm (kb. 20 perc). Kiveszem a sütőből és már fogyasztható is.
 
 
 Megjegyzésem:
Az igazi kürtőskalács - ahogy a vásárban is látjuk - sütés után ízesítik (fahéj, kakaópor...). Épp ezért tartottam attól, hogy ha előre ízesítem - ahogy a recept írja -, akkor esetleg könnyen odaég. Ezért egyet ízesítettem cukros darált dióval és hármat pedig csak cukorral, mert a pirulás és a kinézet miatt azt gondoltam, hogy biztos kell. Viszont a csak cukrosakat sajnos utólag már nem tudtam ízesíteni, mert ugye mégiscsak sütőben és nem igazi kürtőskalács grillen sültek forgatva. Viszont van olyan finom, mint a vásárokban! Úgyhogy, előre kell ízesíteni! ;)
Pontozásom: kiváló 3/3.


Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése