2018. február 20., kedd

Feketeerdő torta

Egyik kedvenc tortám a feketeerdő torta. És bár szeretek kreatívkodni a konyhában, sajnos idő hiányában és két kisgyermek mellett nem mindig sikerül úgy, ahogy azt elképzeltem. :D Sajnos látványra nem lett az igazi, mert ahhoz nyugodtabb környezet kellett volna, viszont a belseje, azaz maga a torta finom lett.  Nem bonyolult annyira elkészíteni, csak ha idő hiányában küszködünk, könnyebb dekorálást válasszunk! :D
Hozzávalók: (26 cm-es formához)
Tészta:
6 tojás
15-20 dkg cukor
20 dkg liszt
7 ek olaj
0,5 tk sütőpor
1 csip.só
kb 2 dl víz/tej
5 ek kakaópor
A tésztához  a tojásokat kettéválasztom. A fehérjét egy csipet sóval felverem kemény habbá. A sárgáját felverem a cukorral, majd hozzáadom az olajat, végül apránként a sütőporral és kakaóporral elkevert lisztet. Amikor sűrű a massza, adok hozzá egy kis tejet vagy vizet, de max. 2 dl-t. Beleforgatom a habot és vízzel kiöblített szilikon kuglóf formába öntöm. Természetesen sima csatos tortaformába is megsüthetjük! 160 fokon sütöm kb.  1 órán keresztül. Tűpróbával ellenőrzöm, hogy kész van-e.
Meggyes töltelék:
fél üveg meggybefőtt
1,5 dl meggylé
2 cs vaníliás pudingpor
2-3 ek cukor
Hab:
2 dl habtejszín
2 ek cukor
1 cs vagy 2-3 ek habfixáló
A meggylé 3/4-ed részét felmelegítem, a maradékban elkeverem a pudingport, az egészből sűrű pudingot főzök 3 ek cukor hozzáadásával, majd belerakok fél üveg magozott meggyet és botmixerrel összemixelem. Hagyom kihűlni teljesen.
A habtejszínt hidegen el kezdem felverni, majd hozzáadom a cukrot, mielőtt abbahagynám a keverést, még hozzáadom a habfixálót. Kb 5 perc az egész.
Összeállítás:
A piskóta amikor kihűlt, 3 lappá vágom. A két krémet két habzsákba töltöm. A lapokra kívülre 1 kör habot nyomok, aztán 1 kör lekvárt, majd megint hab és megint lekvár, amíg lehet, majd ráhelyezem a lapot és ismét így töltöm meg, végül a harmadik lap a tetejére kerül. Díszíthetjük habbal, fondánnal ...
Megjegyzésem:
Mivel ez Halloweenra készült, én kuglóf formában sütöttem, közepébe a maradék pudingos meggylekvárt töltöttem és a külsejét is azzal kentem meg, majd fondánnal borítottam. Ami sajnos nem lett túl szép látvány, mert az ételfestékem sem volt az igazi....... Viszont maga a torta, nagyon finom lett! ;) Kicsit édes lett, épp ezért én a fenti cukormennyiséget már csökkentett mennyiséggel írtam le, de érdemes a krémet kóstolni és úgy édesíteni ízlés szerint.
Pontozásom: kiváló 3/3 (fondán nélkül)

Jó étvágyat! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése