2021. április 22., csütörtök

Kedvenc császármorzsánk (smarni)

 Az egyik legfinomabb édes ebéd egy kiadósabb leves után. Már régen írtam le magamnak ezt a receptet és már olyan nagyon sokszor elkészítettem, mégsem raktam fel ide a blogra. De most úgy éreztem itt az ideje, ugyanis, ahogy egy ideje átalakult a blog (főként gyorsan elkészíthető és elérhető alapanyagokból készülő ételek, receptek),  így ez is jobban illik ebbe a témakörbe. Bár hétköznapi étel, de akkor az legyen jól elkészítve! :) 

Hozzávalók (28 cm-es serpenyőben, 4 adag):
5 dkg margarin
10 dkg cukor
3 tojás szétválasztva
1 csip.só
30 dkg liszt
4 dl tej
1 cs. van.cukor
fél citrom reszelt héja (és leve is mehet bele)

5 dkg vaj serpenyőbe sütés előtt

2 marék mazsola, mielőtt elkészül

A margarint, a cukrokat és a tojások sárgáját kikeverem, majd hozzáadom a citromot, valamint apránként (2-szerre) a tejet és a lisztet. Simára keverem. Egy másik keverőtálban a tojások fehérjéből kemény habot verek a csip.sóval és ezt a masszához keverem szépen lassan egy fakanállal.

A másik 5 dkg margarint felolvasztom a serpenyőben közepes lángon, beleöntöm a masszát és folyamatosan kevergetem. Összeáll, majd darabolom szépen kisebb darabokra, hogy szépen megpiruljon. Lekvárral/porcukorral tálalom. 

 

  


Megjegyzésem:
Természetesen elkészíthető tepsiben a sütőben sütve is, de amondó vagyok, hogy a serpenyőben sült smarni a legfinomabb. Imádja a családom. Bár a kicsi még nem ehet, de azt hiszem, hamarosan itt az idő ebből dupla adagot készíteni :D
Ha van rá mód, HÁZI LEKVÁRRAL kínáljátok - nincs is annál jobb! ;)
Értékelésem: kiváló, a legjobb recept. Már nagyon sokszor elkészítettem. 

Készítsd el te is! 


Süssünk-főzzünk együtt! ;) 

Jó étvágyat!


Iratkozz fel BLOG-értesítőmre!

Találkozzunk közösségi oldalaimon is!

Facebook: Kate receptes blogja
Instagram: kate.receptek  #katereceptesblogja

Valamint Facebook csoportjaimba is szeretettel Várlak!

Receptek Tudatos Gasztro Csoportja

Finom falatok babáknak - Hozzátáplálás 4-6-hótól

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése