2018. február 26., hétfő

Kate petrezselymes tejfölös csirkeraguja

Kiindulásnak egy olvasott recept adott ötletet, de mindent másképp készítettem el, így ezt a receptet sajátomnak tekintem.
Az eredmény ízletes, finom ragu lett. Gyorsan elkészíthető egy egyszerű hétköznap is! :)
Hozzávalók (2 adag):
30 dkg csirkemell-filé (1 db)
kevés olaj
só, bors
1 szál póréhagyma
1 maréknyi friss petrezselyemzöld
2 ek tejföl
1 ek kukoricaliszt
A csirkemellet kis kockákra vágom, fűszerezem sóval, borssal és összekeverem egy kis tálba. Picit félrerakom, hogy összeérjenek az ízek. Addig elkészítem a köretet. Ez lehet tészta vagy rizs.
Egy serpenyőbe fehéredésig megpirítom a húst, majd öntök hozzá egy kis vizet (kb. 1,5 dl). Hagyom forrni néhány percig, majd belerakom a hagymát. Egy kis tálba a tejfölt és a kukoricalisztet összekeverem és ezzel besűrítem a hús levét. Amikor kezd rotyogni, rászórom a felaprított petrezselymet és leveszem a tűzről. A körettel tálalom.
Megjegyzésem és tipp:
Sosem habartam még kukoricaliszttel, véletlen akadt a szemem elé, gondoltam, egy próbát megér. És finom lett tőle a ragu. Ez ilyen formában gluténmentes is, ha a köretet is úgy válasszuk, gluténre érzékenyek is fogyaszthatják. Azt vettem észre, hogy talán jobban sűrűsödik főzéskor, viszont nem csomósodik úgy, mint a finomliszt. Kellemes, krémes mártást kapunk.
Pontozásom: kiváló 3/3.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése