2018. február 16., péntek

Churros, a spanyol fánk sütőben

A spanyol fánkra nem olyan régen bukkantam. Érdekes, mert ez is egy olyan recept, amit sütőben is kisüthetünk és bő olajban is. Én az elsőt próbáltam most ki ezzel a recepttel. Kissé macerás, de az eredmény "felfalható"! :)
Hozzávalók:
1 bögre víz
1/3 bögre vaj
2 ek barna cukor
1 csipet só
1 bögre liszt
1 tk vaníliakivonat
2 db tojás

Sütés után:
1/3 bögre olvasztott vaj
1 tálka fahéjas cukor

A vizet felrakom egy tálba melegedni, majd belerakom a vajat, cukrot és pici sót. Amikor ezek elolvadtak benne, hozzáadom apránként a lisztet állandó keverés mellett, hogy csomómentes legyen. Leveszem a tűzről, belerakom a vaníliakivonatot és a tojásokat. Habzsákba töltöm és sütőpapíros tepsire alakzatokat nyomok vagy csak ujj-hosszúságú csíkokat. Kb. 15 perc alatt 180 fokon készre sütöm. Kiveszem a sütőből és néhány perc után, de még melegen olvasztott vajba, majd cukros fahéjba forgatom mindet egyesével. Öntetekkel, lekvárral vagy csak magában kínáljuk.


Megjegyzésem:
Finom a tésztája és a fahéjas cukros bevonat, de elég macerás. Nekem pl. elsőre túl sűrű lett a tészta, amit ki se lehetett nyomni a habzsákból, ezért hígítottam rajta vízzel/tejjel. Viszont ettől eltekintve, ízlett, finom volt!
Pontozásom: közepesen jó 3/2.


Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése