2018. február 15., csütörtök

Amerikai fánk

Az igazat megvallva nem emlékszem rá, hogy ettem-e már valaha is bolti fánkot. Legalábbis ilyen, amerikait biztos nem. Engem ez a recept nem fogott meg, de egy kóstolást mindenképpen megért...
Hozzávalók (13-15 db):
30 dkg liszt
10 dkg cukor
1,5 dl tej
2 db tojás
5 dkg margarin/vaj
fél cs sütőpor
1 kk szódabikarbóna
Sütéshez: kb. 4 dl olaj (serpenyőtől függ)
Csokimáz:
10 dkg csokoládé
5 dkg vaj/margarin
A tészta hozzávalóit összegyúrom és 1 órát letakarva pihentetem. Lisztezett nyújtódeszkán ujjnyi vastagságúra kinyújtom és kiszaggatom nagyobb szájú pohárral, esetleg pogácsaszaggatóval, illetve a közepén is vágok egy kis lyukat.
Közepesen forró olajban 2-3 perc alatt szép barnára sütöm. Papírtörlőre helyezem, hogy az olajat az szívja be.  Ha díszíteni szeretném, megvárom, amíg kihűl, de csak porcukorral meghintve és lekvárral is tálalhatjuk.
Csokimáz: A csokit (kivéve 2 kocka) gőz felett megolvasztom, majd a vajat/margarint is hozzákeverem, levéve a melegről, belekeverem a 2 kocka csokit is. Rákenem vagy beleforgatom a fánkokat és rácson hagyom száradni őket.
 
 
+1
Cukormázzal is díszíthetjük:
10 dkg porcukor
2 ek langyos víz
Jól összekeverjük és kenhetjük vagy csurgathatjuk is a fánkokra. Ételfestéket is rakhatunk bele.
Színes cukordíszekkel is lehet még tovább díszíteni.

Megjegyzésem:
Tésztagyúrásnál nekem további kb. 10 dkg-nyi lisztre volt szükségem, hogy úgy összeálljon a tészta, hogy lehessen nyújtani is. Én eléggé kiéreztem rajta a szódabikarbónát, abból legközelebb kevesebbet, a felét raknám csak bele. Másnap kicsit száraz volt már, újramelegítve viszont ugyanolyan állagú lett. 
Pontozásom: elmegy 3/2.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése