2018. március 18., vasárnap

Többmagvas rozskenyér

5-6 éve féltem az élesztős sütemények elkészítésétől, míg ki nem tapasztaltam igazából, hogy az élesztővel hogyan is kell dolgozni. Azóta viszont nagyon szeretek ilyen fajta pékárukat, süteményeket sütni. Ez is egy finom kenyér receptje.
Hozzávalók (kb. fél kg kenyérhez):
20 dkg rozsliszt
20 dkg finomliszt
2,5 dkg friss élesztő
1 ek olaj
2-3 dl langyos víz
1 tk só
1-2 ek magvak: napraforgómag, tökmag, lenmag, szezámmag stb.

A liszteket, élesztőt, sót, olajat és a langyos vizet összegyúrom egyneművé a magvakkal együtt (de hagyhatunk a tetejére is), néhány percig dagasztom. 15 percig pihentetem, majd átgyúróm. Majd 1 órán keresztül a duplájára kelesztem meleg helyen. Megformázom és sütőpapírral bélelt formába helyezem és ebben is 15 percig pihentetem még. Lepermetezem vagy lekenem vízzel a tetejét és még szórok rá magvakat, amiket kicsit bele is nyomkodok a tésztába. 180 fokon légkeverésessel készre sütöm kb. 30-40 perc alatt. Kirakom rácsra és legalább langyosra hagyom kihűlni, majd szeletelem.
 
Megjegyzésem:
A tetejére szórt magvak szeleteléskor nekem nagyon leestek, így azt a mennyiséget inkább bele fogom gyúrni legközelebb a tésztájába. Egyébként jó az állaga és finom is.
Pontozásom: jó 3/3.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése