2018. március 28., szerda

Kókuszos keksztekercs

Már régóta ki szerettem volna próbálni ennek a receptjét. Egy örök kedvenc! Vásári keksztekercs, amit a férjem minden vásárba, fesztiválon kell, hogy egyen :D Most végre itthon is ehettünk, saját készítésűt... 
Hozzávalók (1 rúdhoz):
25 dkg darált keksz
10 dkg cukor
2 ek kakaópor
1,5 dl tej
1 vaníliás cukor
1 tk rum aroma
Töltelék:
7,5 dkg margarin/vaj
7,5 dkg cukor
4 dkg kókuszreszelék + külsejére
1 vaníliás cukor
A keksz hozzávalóit összegyúrom gombóccá. Félreteszem, amíg elkészítem a tölteléket.
A kókuszreszeléket, a cukrokkal és vajjal összedolgozom.
Folpackra nyomkodom a barna részt téglalap alakúra, majd rányomkodom a kókuszos részt. A folpack segítségével jó szorosan feltekerem, közben az egészet össze is nyomkodom, de úgy, hogy megmaradjon a henger forma. Egy fél maréknyi kókuszreszelékbe belegurítgatom, majd visszacsomagolom a folpackba és hűtőbe teszem legalább fél órára. Utána szeletelem, mint a csigát.
 
Megjegyzésem:
Saját készítésű kekszet használtam hozzá, így több cukrot kívánt volna a barna tészta (én csak 7 dkg-ot raktam bele), de ez attól függ, hogy mekkora a cukortartalma annak a keksznek, amit használunk hozzá. Gyorsan elkészíthető, finom, egyszerű desszert, és még sütni sem kell! ;)
Értékelésem: kiváló 3/3.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése