2015. január 20., kedd

Hacsapuri


Hozzávalók:
1 tojás
1 bögre liszt
1 bögre tej
25 dkg túró
5 dkg reszelt sajt
1 tk só
2 ek olaj
A felütött tojást tálba teszem, ráöntöm a tejet, felverem. Hozzákeverem a lisztet. A túrót külön tálba villával szétnyomkodom és összekeverem a reszelt sajttal. Ezt is a tésztához vegyítem. A csapott teáskanál sónak előbb csak a felét keverem bele, de valószínű, kell a másik fele is (kóstolás!).
Egy 26-28 cm átmérőjű serpenyőt körbekenek 2 evőkanál olívaolajjal, felforrósítom. Beleöntöm a tésztát, elegyengetem és egy percig erős tűzön megkapatom, majd mérsékelt tűzön fedő alatt sütöm, míg az alsó fele pirosra sül. Ekkor két lapát segítségével óvatosan megfordítom és már fedő nélkül, erősebb lángon fejezem be a sütést. Néhány perc alatt a másik fele is megpirul. Szeletelve tálalom, mint a tortát.
Megjegyzésem:
Kis kockára vágott sonkát/bacont is rakhatunk a tésztájába, ilyenkor vigyázzunk a sózással! Finom, egyszerű vacsora. Nekem kicsit magasabb lett, mivel 26 cm-es serpenyőben sütöttem, de így is jó lett, sőt szerintem kb. ilyen vastagnak kell is lennie, mivel ez egy grúz lepénykenyér.

Pontozásom 3-as skálán: 2.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése