2015. január 29., csütörtök

Amerikai fánk sütőben



Hozzávalók:
30 dkg liszt
1 csipetnyi só
1,5 dl meleg tej
1-1,5 kanál porélesztő (vagy 1/4 friss élesztő)
1 ek vaj/margarin
7 dkg cukor
1 tojás
A meleg tej felében elkeverem az élesztőt egy kiskanál cukorral és meleg helyen néhány perc alatt felfuttatom.  A másik fel etejet összekeverem a cukorral, a tojással és az olvasztott vajjal. A liszthez adok egy csipetnyi sót, hozzáöntöm a cukros tojásos tejhez és beleöntöm a felfuttatott élesztőt is. Jól összedolgozom, letakarva, szobahőmérsékleten hagyom pihenni, amíg a tészta a duplájára nő.
Ezután a nyújtódeszkán kézzel lenyomkodom ujjnyi vastagságúra és pohárral kerek formákat szaggatok (mint a pogácsát) és a közepét is kilyukasztom és amíg előmelegítem a sütőt, letakarva pihentetem. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem a fánkokat és 8-10 percig 180 fokon megsütöm. Lekvárral vagy nutellával kínálom.

Megjegyzésem:
Én nem lyukasztottam ki, hanem csak ujjal nyomkodtam be, de összenőtt. Néhány darabot kilyukasztottam ujjnyi vastagságra, de lehet nagyobb lyukat is szúrni benne. A legjobb, ha nagyszájú pohárral szaggatjuk és a feles kispohár szájával lyukasztom a közepét. 10 percnél tovább nem szabad sütni. Frissen finom, de néhány nap alatt kicsit megkeményedik, viszont mikróba újramelegítve fogyasztható.
Tipp:
A megsült fánkokat forgassuk először olvasztott vajba, majd fahéjas porcukorba.

Pontozásom 3-as skálán: 1,5.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése