2018. január 25., csütörtök

"Angyalok könnye" túrótorta

Még Karácsonykor sütöttem ezt a tortát, mert megmaradt néhány tojásfehérje és mert valami krémeset is szerettem volna. A receptet sikerült oly módon rosszul leírnom magamnak, hogy a tojássárgák a töltelékből kimaradtak, de így is összeállt és finom lett.


Hozzávalók (24 cm-es tortaformához):

Tészta:
1 bögre liszt
1 kk sütőpor
80 g vaj
fél bögre cukor
1 tojás

Töltelék:
fél kg túrófél bögre cukor
1 ek búzadara
1 dl tejföl
1 cs vaníliás cukor
(3 tojássárgája - próbáltam, elhagyható...)

Hab:
3 tojásfehérje
3 ek cukor

A lisztet és sütőport eldolgozom a vajjal. Másik tálban a tojást és a cukrot habosra keverem. A két keveréket összedolgozom. Cipót formázok belőle és fóliába csomagolva 30 percre hűtőbe teszem.
A túrós töltelék hozzávalóit kézi mixerrel jól összekeverem.
A tojások fehérjét a cukorral kemény habbá verem.
A tésztát kiveszem a hűtőből és (liszt nélkül) kinyújtom vékonyra. Kivajazott tortaformába helyezem úgy, hogy az oldalán is legyen tészta végig. Rákanalazom a tölteléket és 180 fokon 20-30 percig sütöm, amíg összeáll a töltelék és megsül a tészta is. Végül rákenem a habot a tetejére és még 10-15 percre visszarakom barnulásig. 1 órát hagyjuk pihenni, akár a sütőben is...

 
Megjegyzésem:
Sajnos tortaforma hiányában kinézetre nem úgy sikerült, ahogy kellett volna, mert csak egy üveg jénaiba tudtam elkészíteni. Viszont állagra és ízre nagyszerű lett. Mondanom se kell, hamar elfogyott! ;) Nekem így sok lett a tészta, talán azért is, mert olyan vékonyra nyújtottam ki, amennyire csak tudtam, pedig nyugodtan lehet kicsit vastagabb is. Nyújtsunk akkorát, amekkora egy 24-26 cm-es formához kell. De ha mégis sok, más linzer-féle süteményhez felhasználhatjuk, esetleg le is fagyaszthatjuk és felhasználhatjuk máskor.
Értékelés: kiváló (3/3).

Jó étvágyat! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése