2014. április 6., vasárnap

Sült makréla


Hozzávalók 2 fő részére:
  • 2 makréla
  • 2 szelet citrom
  • só, bors, bazsalikom, oregánó
  • rozmaring
A halat megmossuk, a fűszereket összekeverjük a rozmaring kivételével és befűszerezzük a halakat. A belsejébe rozmaringot és citromot teszek. Kivajazott tepsibe, alufóliával letakarva sütöm kb. 15-20 percet, utána fólia nélkül 5-10 percet. Nagyon finom tengeri hal. Nem sok szálka van benne, vagy csak nagyobb darabok.



Megjegyzésem:

Sajnos nem sokszor eszek/eszünk halat, személy szerint én sem vagyok nagyon oda érte, pedig gyakrabban kellene fogyasztani. Egy újságban pillantottam meg a makrélát. Azt mondják, az egyik legfinomabb tengeri hal. Gondoltam, veszek és kipróbálom. Olyan "gyorsan" sikerült a bevásárlás, hogy nem is figyeltem, a hal egyben van, így aztán otthon a belezés is rám várt. Életem első hal-belezése volt, de nagyon egyszerűen sikerült megoldani. Pikkelye nincs, kívülről csak megmosni kellett.
Egy egyszerű fűszerezésű receptet választottam az elkészítéséhez és valóban nagyon finom lett. Talán a citrom egy kicsit különlegessé tette, azt nem biztos, hogy mindenki szereti, ez el is hagyható, vagy jó az is, ha csak tálaláskor csurgatunk a húsára egy kicsit a levéből.
Valóban nagyon finom hal. Köretként krumpli-félét ajánlok és/vagy majonézes/tejfölös zöldségsalátát.

Pontozásom 3-as skálán: 2.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése