2014. április 16., szerda

Répatorta


Hozzávalók:
  • 30 dkg liszt
  • 3 tojás
  • 25-30 dkg reszelt sárgarépa (kb. 2,5 nagy répa)
  • 1,5 dl olaj
  • 25 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 cs sütőpor
  • kis fahéj vagy citromlé
A cukrot kikavarjuk a tojássárgákkal és az olajjal. Hozzáadjuk a vaníliás cukrot és a sütőporos lisztet, majd a reszelt sárgarépát. Alaposan összekeverjük.    
Kis fahéjjal vagy citromlével ízesíthetjük.
A tojásfehérjéből kemény habot verünk egy csipet sóval. Óvatosan a masszához forgatjuk.
Kivajazott tortaformába (vagy tepsibe) simítjuk - én a Knorr sütőtálamba - és előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük. Ha kihűlt kiöntjük egy tálcára és mázat öntünk rá.

Máz:
  • 20 dkg porcukor
  • 10 csepp citromlé
  • 10 ek forró víz
Ezek körülbelüli mennyiségek, apránként adagoljuk a citromlés cukorhoz a vizet, annyit, hogy enyhén folyós legyen, de ne túl híg. Ezt a torta tetejére öntjük, elsimítjuk. Ha kihűlt a máz, akkor szeletelhető.




Megjegyzésem:
Sosem ettem még répatortát. Valamiért sosem kóstoltam meg, úgyhogy nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen, ezért megsütöttem. A cukormázam lehet, hogy kicsit folyósabb lett a kelleténél, ezért a tortán sem látszik olyan szépen, de ki kell tapasztalni, hogy milyen sűrűségű legyen, vagy legalábbis milyen sűrűséggel öntsük rá. Hétvégén vágjuk fel (vagy még ma :D ), de szerintem finom lett. A jénai/formám aljáról picikét azért bele tudtam kóstolni, finom! :) Marcipánból formáztam rá a répákat.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése