2017. december 8., péntek

Vaníliafelfújt

3,5 dl vaníliás tej (vagy tej + vanília aroma)
5 dkg vaj
5 dkg búzadara
1 cs vaníliáscukor
5 dkg cukor
2 tojás
1 csip.só
Tálaláskor: porcukor, lekvár, kakaópor, fahéj vagy öntet (recept lejjebb)
A tejet felmelegítem,  benne a vajat, cukrokat és elolvasztom a vajat is. Sűrű tejbegrízt kapunk. Hagyom langyosra hűlni. A tojásokat kettéválasztom,  a sárgákat belekeverem a tejbegrízbe, a fehérjét 1 csip.sóval kemény habbá verem és óvatosan ezt is beleforgatom. KB 18 cm átmérőjű kivajazott és lisztezett formába (torta vagy jénai) öntöm és 180 fokon 45 perc alatt készre sütöm. Öntettel vagy csak porcukorral tálalom kisvillával vagy kiskanállal.
Öntet:
Fél kg magozott cseresznye
3 dl fehér bor vagy víz
20 dkg cukor
Fél rúd vanília
Citromlét
A cseresznyére ráöntöm a fehér bort/ vizet, hozzáadom a cukrot,  vaníliát, citromhéjat és megfőzöm, végül szitán áttöröm. Jól lehűtve szószként öntöm a felfújtra.

Megjegyzésem :
Az öntetet nem készítettem el, de szinte bármilyen gyümölccsel lehetséges: meggy, barack, szilva...
Finom, könnyű kis desszert. Alpro vaníliás rizstejből főztem+sütöttem.
Hidegen és melegen is fogyasztható, de szerintem melegen finomabb! 😉
Pontozásom: 3-ból 3.

Jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése