2016. március 26., szombat

Zabpelyhes hús batyuban borsópürével

Hozzávalók (5 adag):
0,75 kg hús (én pulykacomb filével készítettem)
só, bors, majoranna, bazsalikom
kevés olaj
aprószemű zabpehely
Tészta:
0,25 dkg liszt
0,5 dl olaj
2 dkg friss élesztő
pici só
pisi cukor
1 dl langyos víz
Borsópüré:
20 dkg borsó
só, bors

1. Tészta: A hozzávalókat egy edénybe egyneművé gyúrom és langyos helyen kb. fél órán keresztül kelesztem.
2. Hús: 5 darabra vágom, fűszerezem és kevés olajon félkészre sütöm mindkét felét egy serpenyőben.
3. A borsót vízben megfőzöm, a hús kevés fűszeres olaját hozzáadom és botmixerrel vagy turmixgéppel pépesítem. Ha túl híg, liszt és tejföl keverékével behabarom. Ha túl sűrű, vízzel vagy tejjel hígítom.
4. A tésztát lisztezett deszkán 5 felé vágom és egyesével kinyújtom, megszórom zabpehellyel, rárakom a húst és becsomagolva sütőpapíros tepsibe helyezem. Ezt megcsinálom mind az 5 darab hússal. 180 fokra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt készre sütöm.
Borsópürével tálalom, kettévágva a batyukat.



Megjegyzésem:
Bármilyen filé hússal finom. A tészta tetejét a húsról maradt fűszeres olajjal kentem meg.
Borsópüré helyett, sajtmártással is elkészíthetjük. (Húsvét szombatján ez volt az ebédünk.)
A hús tetejét is megszórhatjuk 1 marék zabpehellyel a tésztába csomagoláskor.

Pontozásom 3-as skálán: 3.

Jó étvágyat! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése