2016. március 23., szerda

Töltött korongok

Hozzávalók:
Tészta:
40 dkg liszt
1 cs porélesztő vagy fél cs. friss élesztő
1 mk cukor
1,5 dl tej
2 mk só
20 dkg margarin
Töltelék (szabadon választható):
15 dkg sonka
1 tömlős sajtkrém
2-3 ek tejföl
pici só, bors
Tetejére:
1 tojás
1 ek tejföl
reszelt sajt
Langyos tejben összekeverem a pici cukrot és az élesztőt. Lefedve hagyom felfutni langyos helyen. A lisztet, sót és az olvasztott margarint összekeverem, majd hozzáadom a felfuttatott élesztőt és lágyabb tésztát gyúrok belőle. Lefedve, langyos helyen hagyom kelni kb. 1-1,5 órán keresztül. 
Addig elkészítem a tölteléket: a sonkát kis kockákra vágom (lehet szeletelt sonka felvágott is, azt is kis cikkekre vágom), a sajtkrémet összekeverem a tejföllel, pici sóval és borssal, majd belekeverem a sonkát is.
A tetejére valót is összekeverem: tojást és tejfölt, ill. lereszelem a sajtot.
Ha megkelt a tészta, lisztezett deszkára öntöm, 4 felé vágom és egyenként kb. ugyanakkora vékony lapokra nyújtom őket. Az egyik lapra kupacokat rakok olyan távolságra, amekkora a kiszúrónk (ez lehet egy pohár vagy nagyobb pogácsa szaggató). Ráterítem a másik lapot és kiszúrom, majd villával a széleket kicsit megnyomkodom. A másik 2 lappal ugyanezt a műveletet végzem el, majd a maradék tésztából is. Sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem őket és a tojás, ill. tejföl keverékével megkenem a tetejét és reszelt sajtot szórok mindegyik tetejére. Előmelegített sütőben 170 fokon sütöm meg 25-30 perc alatt, amíg kissé megpirul a tetejük.
Fázisfotók:
  

  

  

Megjegyzésem:
A töltelék lehet paradicsomszószos is, akár zöldségekkel is rakhatunk bele pl. kukorica.
Az eredeti recept 2 ek sót ír, de szerintem az sok! Én 3 mk-lal raktam bele, de még azzal is ki lehetett érezni a só ízét, úgyhogy elég a 2 mk.
A maradék tésztából sajtos-ajváros csigákat készítettem.


Pontozásom 3-as skálán: 3.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése