2016. március 26., szombat

Húsvéti nyuszi-torta

Hozzávalók:
Piskóta (24 cm-es csatos tortaformához):
6 tojás
6 ek liszt
6 ek cukor
1 csipet só
Fehér krém:
2,5 dl tej
5 ek liszt
12 dkg vaj
10 dkg cukor
Csokis főzött krém:
1 tojás
1 ek liszt
1 ek kakaópor
1,5 ek cukor
1 dl tej
1 cs. vaníliás cukor
5 dkg vaj
Díszítés:
Kókuszreszelék
Francia drazsé
Dió
Tortadara

1. Elkészítem a piskótát: A tojásokat szétválasztom, a fehérjét pici sóval kemény habbá verem. A tojások sárgáját a cukorral kb. 5 percig - fehéredésig - keverem, majd 2-3x-ra hozzáadom a lisztet is. Fakanállal keverem bele óvatosan a habot és egy kivajazott csatos tortaformába öntve (24cm), 180 fokon 25 perc alatt készre sütöm. (tűpróba) Hagyom kihűlni.
2. Fehér krém: A tejből és lisztből sűrű pépet főzök és félreteszem kihűlni. A cukrot és vajat habosra verem és a kihűlt masszával összekeverem.
3. Csokis főzött krém: A tejet felrakom melegedni egy edénybe, hozzáadom a kakaóport, lisztet, cukrokat és a tojást állandó kevergetés mellett - ehhez a legjobb a kézi habverő. Lassú tűzön kevergetve főzöm, amíg sűrű nem lesz. Leveszem a tűzről, hagyom langyosra hűlni és ekkor keverem bele a vajat, hogy sima masszát kapjak.
4. Formázás: A piskótát formázom: 1 kör - ehhez egy kisebb edény fedelét használtam, 2 fül - papíron a fedelet körberajzoltam, majd méricskélve vágtam körcikket füleknek, amit a maradék piskótára helyezve vágtam körbe. A maradék nagyobb darab piskótából nyakkendőt formáztam. Ezeket egy tálcára helyezve állítottam össze nyuszifejjé.
5. Díszítés: A fehér krémmel körbekenem a kört (fejet) és a füleket és az egészet leszórom kókuszreszelékkel. A fül belső részéhez cseresznye befőtt levét keverek össze kókuszreszelékkel, így halvány rózsaszín lesz. Szem: francia drazsé. Orr és bajusz: dió + csokikrém. Száj: francia drazsé. A csokikrémmel bekenem a nyakkendőt és díszítem színes tortadarával, ill. francia drazséval.



Megjegyzésem:
Az eredeti recept szerint 2 kör alakú piskótát kell sütni, csak nekem nincs kisebb tortaformám. Abból könnyebb a formákat kivágni az alábbi kép alapján:
A díszítés anyagait is változtathatjuk, éppen ami otthon van, vagy a kreativitásunkra van bízva. Pl. a szemek lehetnek meggyből is... A bajuszt kicsit elrontottam... talán fekete tortadarával jobban ki lehetne hozni...
A maradék piskótadarabkákból és krémekből poharas desszertet vagy kókuszgolyót is készíthetünk.

Pontozásom 3-as skálán: 2,5.

Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok Mindenkinek! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése