2014. június 26., csütörtök

Almás-gyömbéres csirkefalatok

Hozzávalók (2 főre):

  • 1 csirkemell
  • 1 ek liszt
  • 1 fél fej vöröshagyma
  • 1 alma
  • 1+1 ek vaj
  • 1 ek olaj
  • 1 ek étkezési keményítő vagy liszt
  • 1 tk méz
  • 1 dl tej
  • só, bors, őrölt gyömbér
A csirkemellet kockákra vágom, fűszerezem sóval, borssal és 1 ek liszttel összekeverem, majd félreteszem. Vajon a vöröshagymát párolom, majd rádobom a húst, kevés vizet öntök alá. Az almát megmosom, kivágom a magházát és kockákra vágom. Amikor a hús fehér, rádobom az almát és felöntöm vízzel és gyömbérrel is fűszerezem. Forrásig főzöm, majd a (folyékony) méz, keményítő és tej keverékével behabarom. 1-2 rottyanás után leveszem a tűzről és kész is. Rizzsel vagy tésztával tálalom.


Megjegyzésem:
Keményítővel habartam be, érdekes, más ízt ad neki, mint a lisztes habarás. Az állaga is más, én 2 ek keményítőt kevertem be, ezért hígítanom kellett, de mostmár tapasztaltam, hogy milyen... Finom.... annak, aki szereti a húst gyümölccsel. Én valahogy nehezebben tudom megenni, de a szósz finom, különleges ízű. A gyömbér érdekes ízeket ad az egésznek :)

Pontozásom 3-as skálán: 2.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése