2021. január 11., hétfő

Rozmaringos-narancsos sült kacsacombok

Karácsonykor (2020.) ez volt az egyik fogás. A két nagyobbik lánykám (3 és 5 évesek) eddig sosem ették meg a kacsahúst. Most azonban csak ezt akarták enni, pedig nekik direkt sütöttem Csirketortát :D

Hozzávalók:

4 db kacsacomb
2 db narancs
fűszerek: só, bors, rozmaring, fokhagyma
kevés olaj

A kacsacombokat előkészítem a sütéshez: a bőrös részét óvatosan beirdalom kockásra. Egy vastag falú serpenyőben (én a Tefal-ra esküszöm) kevés olajon, közepes lángon a bőrös felét kezdem el sütni, majd megfordítva 2 percig pirítom. Ezután tepsibe helyezem és megfűszerezem, illetve a zsiradék felét is aláöntöm. 130 fokon 2,5-3 órán keresztül sütöm lefedve. Közben, kb. fél időben, ráfacsarom a két narancsot, valamint óránként meglocsolom a zsírjával. Amikor kész és kieszem a sütőből, megint meglocsolgatom.
Köretként krumpliféle ajánlott és sok-sok finom zöldség/saláta frissen vagy párolva. (Franciasaláta)

 

Megjegyzésem:
Így még nem sütöttem kacsát, de elképesztően finom és omlós lett. Franciasalátával és krumplipürével tálaltam.
Értékelésem: 3-ból 3 pont, kitűnő étel!

Jó étvágyat! Készítsd el Te is! 

Süssünk-főzzünk együtt! :)


Kövess a közösségi oldalakon is, ahol nem csak receptek, hanem nagyon hasznos konyhai trükkök, tippek is vannak! Iratkozz fel BLOG-értesítőmre, ahol elsőként kapsz értesítést az új receptekről és további meglepetéseket is kapsz! KATT IDE!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése