2021. január 27., szerda

Tócsni gyros

Megláttam erről a receptről a fotót, tudtam, hogy ezt el kell készítenem. Nem is haboztam sokáig, talán már másnap ez volt az ebéd. Mivel nagyon szeretem a gyrost, a kedvenc ételem, ezzel sem volt probléma. Sőt, ez még laktatósabb és egyszerűen fantasztikus. Tele finomabbnál finomabb zöldségekkel és más finomságokkal. Ez a recept is a kedvencek között lesz. :)

Hozzávalók (4 adag):

kb. 1 kg burgonya
10 ek liszt
só, bors
2 db tojás
1 dl víz (elhagyható)

kevés olaj a sütéshez

Feltét:
fél kg csirkemell
ízlés szerint fűszerezés
kevés olaj

Szósz:
2 dl joghurt
só, bors, fokhagyma reszelve vagy granulátum

Tálaláskor zöldségek tetszés szerint:
saláták
lilahagyma
paradicsom
paprika
uborka

A krumplikat meghámozom és lereszelem vagy aprítógépben felaprítom (én ezzel szoktam reszelés helyett). Hozzáadom a többi hozzávalót és jól összekeverem. A vizet apránként adom hozzá. Egy sűrűbb masszát kapok. Kevés olajat felmelegítek közepes hőmérsékletre a serpenyőben és mintha palacsintát sütnék, akkora lepényeket sütök. Mindkét oldalát addig sütöm, amíg kicsit megpirul, de ne égjen meg és a belseje is átsüljön. Vastagsága kb. fél ujjnyi legyen.

A csirkemellet tetszés szerint készítem el: kockára vagy csíkokra vágva, fűszerezve, kevés olajon, serpenyőben vagy tepsiben pirulásig.

A szószhoz a hozzávalókat összekeverem és lefóliázva hűtőben hagyom, hogy tálalásig az ízek összeérjenek.

A salátához a zöldségeket megmosom, feldarabolom, felszeletelem.

Tálaláskor a tócsni-lepényekre szórok húst, szószt és zöldségeket, de annyit, hogy félbe lehessen hajtani az egészet. Tetszés szerint a tetejére is kenhetünk egy kis szószt.

 

Megjegyzésem:

Én a krumplit nem szoktam kifacsarni, hanem annak a levét benne hagyom és úgy készítem el a masszát. Így van, hogy nem is kell szinte hozzáadni plussz folyadékot.
Bármilyen idényzöldségből elkészíthetjük. Csirkemell helyett más húst is süthetünk hozzá kicsontozva.
Értékelésem: fantasztikus étel, simán ehető főételként. Mi ebédre fogyasztottuk. ;)

Recept forráshelye: streetkitchen.hu alapján.

Készítsd el Te is! Süssünk-főzzünk együtt! :)


Kövess a közösségi oldalakon is, ahol nem csak receptek, hanem nagyon hasznos konyhai trükkök, tippek is vannak! Iratkozz fel BLOG-értesítőmre, ahol elsőként kapsz értesítést az új receptekről és további meglepetéseket is kapsz! KATT IDE!

Facebook gasztro-csoport: Receptek Tudatos Gasztro Csoportja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése