2021. január 17., vasárnap

Mézes-ketchupos sült csirkemell mártással

Hogy változatosan együk a csirkemellet - mert ez az egyik nagy kedvencünk, mindig van itthon - , keresgéltem egy új receptet, amit persze újragondoltam, mint mindig. Nem vagyok oda egyébként a húsokért, amit édesíteni kell, de ez egyszerűen nagyon finomra sikerült. Nah, ezért van az, hogy újragondolom a recepteket és a saját ízlésem szerint készítem el! :D 

Hozzávalók (4-5 adag):

75 dkg csirkemellfilé
3 ek méz
3 ek ketchup
bors
só, fokhagyma granulátum (friss fokhagyma)
kevés olaj

Extra fűszer: chilipor - ha szeretjük a csípőset! (gyerekek miatt nem raktam bele)

Tetejére:
ízlés szerint reszelt sajt kb. 5 dkg (parmezán, trappista)

A húst szeletekre vágom, majd sózom és fokhagymázom ízlés szerint. Elkészítem a pácot a mézből, a ketchupból és pici borssal. Elkeverem a hússzeletekkel és olajozott (vajazott) tepsibe fektetem szorosan egymás mellé. Lefedem alufóliával és előmelegített sütőbe 175 fokon sütöm kb. 20 percig.
Ezután leveszem a fóliát, megfordítom a húsokat és visszateszem a sütőbe. Addig sütöm, amíg picit elkezd pirulni, majd újra megfordítom és picit pirítom a másik oldalát is (oldalanként 5 perc elég, max 10!), végül sajtot szórok a tetejükre és a még meleg, de lekapcsolt sütőben hagyom ráolvadni. Rizzsel, párolt zöldséggel tálalom.

 

 



Megjegyzésem:
A sütési időket tartsuk be, mert könnyen ki lehet szárítani, a csirkemell az ilyen. Csirkecombbal, szárnnyal is elkészíthető.
Én készítettem hozzá mártást, ugyanis kicsit több olajat is sikerült aláöntenem, illetve sok volt a lé, amikor levettem a fóliát. Leöntöttem róla majdnem az összes levet, majd egy edénybe felforraltam (esetleg egy kis vízzel hígítható is) és 1 kanál liszthez 1-2 kis merőkanál lével összekevertem és besűrítettem az egészet. Kész is a mártás. Ezt az ötletet Jamie Oliver adta az egyik receptjénél. Ugyanis ez a ketchupos-mézes szósz, igaz olajos, de besűrítve nagyon finom volt a húshoz!!! Ajánlom kipróbálni! ;)
Értékelésem: nagyon finom, ízletes. A gyerekek is mind megették :D Nagyon finom édes is, sós is, ketchupos is... Nyami! :)

Készítsd el Te is! Süssünk-főzzünk együtt! :)


Kövess a közösségi oldalakon is, ahol nem csak receptek, hanem nagyon hasznos konyhai trükkök, tippek is vannak! Iratkozz fel BLOG-értesítőmre, ahol elsőként kapsz értesítést az új receptekről és további meglepetéseket is kapsz! KATT IDE!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése