2020. december 21., hétfő

Mézeskalácsos túrótorta

 


26 cm-es csatos tortaformához:

Tészta:  

25 dkg darált keksz
5-10 dkg darált mandula (lehet dió is)
20 dkg margarin
5 dkg csokoládé
1 ek mézeskalács fűszerkeverék 

Túrókrém: 

50 dkg túró
4 ek tejföl
1 tk.vanília kivonat
1 tk citromlé vagy 1 citrom reszelt héja
15 dkg porcukor
2 cs zselatin fix
2 dl 30%-os habtejszín

Tetejére: 

10 dkg étcsokoládé
2 ek étolaj 

+ színes cukorkák vagy marcipán dísz (tetszés szerint)

Tészta: a csokit a vajjal felolvasztom és összekeverem a fűszeres, darált keksszel és mandulával.  Ha nem elég ragadós, kevés vizet keverhetünk hozzá. A tortaforma aljára sütőpapírt vágok, majd belenyomkodom egyenletesen a masszát.

A túrótöltelékhez összekeverem a túrót a porcukorral, vanília kivonattal, citromlével, majd a zselatin fixekkel. A habtejszín külön felverem és óvatosan hozzákeverem a túrós masszába,  végül elegyengetem a tortaformába. Hűtőbe teszem, amíg a tetejére elkészítem a csokimázat.

Vízgőz felett felolvasztom a kockára tördelt csokoládét az olajjal kevergetve. Rákanalazom a túrókrémre és díszítem színes cukorkákkal vagy marcipánnal.





Megjegyzésem: nekem sikerült a masszába több mézeskalács fűszerkeveréket tennem, de bőven elég az 1 ek! A Túrókrém nem túl édes, akár 20 dkg porcukor is mehet bele (de ízlés kérdése). A 2 cs zselatin fix szerintem sok, kiérződik az íze (mondjuk frissen ettük, akkor még érződött, de másnap már nem :)) , lehet, hogy elég lenne 1 cs is,  de ezt még nem próbáltam. Ha 20-22 cm-es tortaformába készítjük, akkor felváltva kétszer lehet elkenni benne a kekszmasszát és a túrótölteléket is. (eredeti receptben így van)

Értékelésem: jó, de kicsit tömény 2/3.


Kellemes karácsonyi készülődést! 😉 


Kövess a közösségi oldalakon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése