2018. április 10., kedd

Brassói - mert így is finom

A brassóival kapcsolatban van egy kis történetem. Édesanyám a brassóit mindig zöldborsóval és mindent kockára vágva, összekeverve készít el. Nekem ez volt az "igazi brassói", amíg egyszer (kb. 20 évesen) nem ettem étteremben. Néztem is nagyokat, amikor kihozták! :D Ahogy hazaértem, az volt az első, hogy utánajárjak ennek. És bizony kiderült, hogy az IGAZI-ba nincs borsó. De persze ez is egy olyan főétel manapság, amit sokféleképpen elkészíthetünk. Mind fűszerezés, mind egyéb hozzávalók terén. Ahogy mondani szokták: Ahány ház, annyi szokás. Ez a brassói igazából egy pörkölt sült krumplival, nemde? Én most így készítettem el:
Hozzávalók (4 adag):
1 kg krumlpi
bő forró olaj (kb. fél liter)
1 kg sertéscomb
1 fej vöröshagyma
1-2 gerezd fokhagyma reszelve (kihagyhatjuk)
só, bors, majoranna, őrölt pirospaprika
kevés paradicsomlé vagy sűrített paradicsom
A vöröshagymát (és fokhagymát) kevés zsiradékon megpirítom, majd belerakom a csíkokra (vagy kockára) vágott húst. Fűszerezem és felengedem annyi vízzel, hogy éppen ellepje. Ha szükséges, a vízmennyiséget pótlom, akár egy kis paradicsomlével is. Sűrű pörköltet főzünk belőle kb. 1-1,5 óra alatt.
A krumplit csíkokra (vagy kockára) vágjuk és bő forró olajban kisütjük.
Együtt tálalom savanyúsággal.

Megjegyzésem:
Örök kedvenc így és zöldborsóval, összekeverve is! :)
Értékelésem: kiváló 3/3.

Jó étvágyat! :)

Facebook: Kate receptes blogja
Instagram: kate.receptek  #katereceptesblogja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése