2017. november 17., péntek

Somlói szelet tortaformában

Hozzávalók 18 cm-es tortaformához (26 cm-eshez dupla mennyiséggel kell dolgozni!):

Sárga tészta:
2 tojás
2 ek cukor
2 ek liszt
1 csipet só

Barna tészta:
2 tojás
2 ek cukor
1 ek kakaópor
1 ek liszt
1 csipet só

Vaníliás puding:
fél cs vanília pudingpor
2 dl tej
2 ek cukor

Csokis puding:
fél cs csoki pudingpor
2 dl tej
2 ek cukor

Hab:
2-2,5 dl 30 %-os habtejszín (Meggle)
1 cs vaníliás cukor
1-2 ek habfixáló (elhagyható)

Csokiöntet:
1 ek cukor
1 ek kakaópor
1-2 ek víz

Mazsola
Darált dió

A barna és a sárga piskótát külön-külön keverjük össze és sütjük is ki. A tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem a sóval. Másik tálba összekeverem a sárgákat a cukorral, majd hozzáadom a lisztet (kakaóport) és 2-3 részletben óvatosan belekeverem a habot is. 180 fokon kb 15-15 percig sütöm őket 18 cm-es tortaformában. Ha megsült, fejjel lefele rakom 1-1 tányérra a lapokat és hagyom kihűlni.
A pudingokat is külön-külön készítem el a szokásos módon a fent leírt mennyiségekkel.
Összeállítom a tortát. Alul a barna piskóta, aztán vaníliás puding (itt megszórhatjuk darált dióval), sárga piskóta, végül a csokipuding (itt megszórhatjuk mazsolával). Berakom a hűtőbe, addig elkészítem a habot.
A habtejszínt el kezdem felverni, belerakom a cukrot, tovább verem, belerakom a habfixálót, tovább verem, amíg el nem érjük a megfelelő állagot.
Habzsákkal feldíszítem a tortát a habbal, díszítem mazsolával és darált dióval.
A csokiöntetet tűzhelyen összeolvasztom. Hagyom picit hűlni és rácsurgatom a hab tetejére. 1-2 órára berakom a hűtőbe, majd szeletelve kínálom.


Megjegyzésem:
A dupla mennyiséget elkészíthetjük eredeti recept szerint is, egy közepes méretű tepsiben, illetve 26 cm-es tortaformában is. Én most egy kisebb tortát sütöttem belőle. Finom, nem túl bonyolult az elkészítése, de természetesen ez azért nem az igazi somlói! A közeljövőben az igazi somlói galuskát is elkészítem majd! ;)

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése