2016. október 11., kedd

Sajtos-sonkás krumplilepény

Hozzávalók (2 lepény):
500g burgonya
olaj
liszt
só, bors
15-20 dkg sonka
10 dkg sajt
1 db tojás
A krumplit megfőzöm, majd pürésítem, hozzáadom a tojást, sózom-borsozom és annyi lisztet, hogy ne túl ragadós tésztát kapjak. 4 részre osztom a tésztát, kinyújtom vékonyra (vagy kézzel lapítom, fél ujjnyi vastagságúra) kör alakúra, mint a serpenyő. Egyet belehelyezek egy kiolajozott serpenyőbe, megszórom reszelt sajttal és sonka szeleteket helyezek rá. Takarékon sütöm, vigyázok, hogy oda ne égjen. Ha kész, kiöntöm egy tányérra, rárakok egy másik rész tésztát és úgy helyezem a serpenyőbe, hogy a nyers tészta legyen alul. Szintén takarékon sütöm, amíg el nem készül. (1-1 oldalt kb. 20 percig vagy tovább sütünk.) Szeletelve tálalom (mint a tortát) és mustár-ketchup-majonézt is rakhatunk a tetejére.
 Megjegyzésem:
Az eredeti receptben ez a mennyiség 1 lepény, én úgy is készítettem el, de túl tömény és vastag volt a tésztája, ezért szerintem ekkora mennyiségből 2 is kijön. Egész jó vacsorának való. Persze a tölteléket szerintem lehet turbózni pl. kukoricával, gombával, paprikával, paradicsommal stb.

Pontozásom 3-as skálán: 1,5-2.
Jó étvágyat! :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése