2021. március 1., hétfő

Tárkonyos-tejfölös húsgombóc

 Már olyan régen szerettem volna ilyen húsgombócokat készíteni. Ugyanis, ha darált húsról van szó, többnyire - a férjemnek - csak a bolognai jöhet számításba... Bár az igazat megvallva, nem olyan lett, mint szerettem volna, de így is finom volt. 

Hozzávalók (4-5 adag):
fél kg darált hús
só, bors, ő. pirospaprika
zsemlemorzsa
1 db tojás
tárkony
2 ek tejföl
1-2 ek liszt
olaj
2-3 dl víz

A darált húst összekeverem tojással és a fűszerekkel, illetve annyi zsemlemorzsával, hogy gombócokat lehessen formálni belőle. Ezeket el is készítem egy tányérra. 
Egy serpenyőben annyi olajban sütöm át őket, ami félig ellepi, megforgatva mindegyik felét. Kiveszem őket egy tálba, majd az olajat leöntöm. Ezután 2-3 dl vizet öntök bele, forralom és besűrítem, amihez egy kis forró vizet, a tejfölt és a lisztet egy kis tálba csomómentesre keverek. Ezt elkeverve, visszarakom a gombócokat a serpenyőbe és lefedve lassú tűzön  kb 5 percig összefőzöm, majd a gombócokat megforgatva még néhány percig. Ekkor belekeverem még a tárkonyt (ez el is hagyható) és leveszem a tűzről. Tésztával, vagy rizzsel tálalom. Ízlés szerint akár zöldségekkel is.


 

Megjegyzésem:

A tetejére rakhatunk reszelt sajtot is, vagy a szószba még zöldségeket is pl. kukorica, gomba, borsó... de a serpenyő méretére figyeljünk, mert én 26 cm-es serpenyőben készítettem, de épp hogy elfértek benne a fél kg húsból készült gombócok :) Ízeiben lehet variálni. Én pl. más fűszerekkel és sajtkrémmel próbálnám ki.
Értékelésem: finom és nagyon laktató étel, fűszerekkel variálható. Ízlésem szerint közepesnek értékelem. 

Jó étvágyat! :)

Süsd meg Te is! Süssünk-főzzünk együtt! :)


Kövess a közösségi oldalakon is, ahol nem csak receptek, hanem nagyon hasznos konyhai trükkök, tippek is vannak! Iratkozz fel BLOG-értesítőmre, ahol elsőként kapsz értesítést az új receptekről és további tippeket is kapsz, valamint érdekességekről is olvashatsz! KATT IDE!

Facebook: Kate receptes blogja

Instagram: kate.receptek  #katereceptesblogja

Facebook gasztro-csoport: Receptek Tudatos Gasztro Csoportja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése