2021. március 20., szombat

Fahéjas fánksütemény

 Nagyon szeretem Rupáner konyha receptjeit, ez is egy kicsit onnan való, némi változtatással. Ugyanis - főleg elkészítés közben - gyakran újragondolom az eredeti recepteket. Aztán vagy jó/jobb lesz, vagy nem :D Bár azzal, hogy az arányokon kicsit módosítottam - sokat nem hibázhattam - , illetve a tetejére sima cukor helyett fahéjas cukrot szórtam, csak még finomabbá tette az egészet - úgy gondolom.

Hozzávalók:
1 bögre cukor
3 bögre liszt
1 cs sütőpor
1 csip.só
2 tojás
0,5 bögre étolaj
1 bögre tej
0,5-1 bögre víz (tészta állagától függ)

Tetejére:
1 ek olvasztott vaj
kb 1 tk fahéj
kb 4 púpozott ek cukor
/ha marad, felhasználhatjuk máskor pl. tejbegrízhez ;) /

A tésztánál előbb a száraz összetevőket összekeverem egy kanállal, majd a többi hozzávalóval kikeverem úgy, hogy a vizet csak apránként adom hozzá (2-3x). Én jobban szeretem a kicsit hígabb tésztákat, ezért több folyadékkal szoktam azt kikeverni.
Kivajazott tepsibe öntöm és 190 fokra előmelegített sütőben, légkeveréses alul-felül sütés fokozaton kb. 25-30 perc alatt készre sütöm. Akkor van kész, ha a teteje enyhén, de láthatóan megpirult. Tűpróbával azért ellenőrizzük! 

 

Amint kész, azonnal lekenem a tetejét az olvasztott vajjal és megszórom a fahéjas cukorral. Addig szórom, amíg látható lesz rajta szépen a cukor is, ugyanis az első vékonyabb réteg elolvad rajta. Szeletelve tálalom, akár már melegen is szeletelhető, fogyasztható! Nagyon szépen lehet vágni, imádtam! :D


Megjegyzésem:

Szerintem nagyszerű sütemény. Bár először olyan semmilyennek tűnt, hogy egy sima piskóta, cukorral/fahéjas cukorral a tetején, de amikor megkóstoltam, fantasztikus élmény volt. 
A vágás is egy külön élmény.
Ami esztétikailag nem sikerült jól, a tepsi mérete. Ugyanis középen 2-3 sor nagyon durván magasra emelkedett, a széle pedig szinte ennek a fele lett. Pedig a sütőpor jól el lett keverve és a kikeveréssel se lehetett gond... Valószínű a tepsi mérete volt a probléma. A gáztepsi fele méretű piros tepsimbe sütöttem. Azonban úgy gondolom, hogy ebbe a tepsibe a mennyiségek 3/4-e is elég lenne. Legközelebb elkészítem és leírom ide, hogy azzal milyen lett :)


Készítsd el te is! Süssünk-főzzünk együtt! ;)

Kövess a közösségi oldalakon is, ahol nem csak receptek, hanem hasznos konyhai trükkök, egészségtippeket is találsz!

Iratkozz fel BLOG-értesítőmre, amiben hasznos konyhai és háztartási tippeket is kapsz a recepteken kívül! KATT IDE!

Találkozzunk közösségi oldalaimon is!

Facebook: Kate receptes blogja
Instagram: kate.receptek  #katereceptesblogja

Beszéljük ki a recepteket, adjunk tippeket egymásnak a Facebook csoportomban!

Receptek Tudatos Gasztro Csoportja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése