2019. január 30., szerda

Kókuszgolyó torta (sütés nélkül)

Karácsonyra készítettem még ezt el, mert szerettem volna egy kókuszosat és krémeset is sütni. Kissé tömény volt (ezt le is írom, miért! Lehet korrigálni!), de egyébként finom, látványos és nem kell sütni se! :)
Hozzávalók (26 cm-es formához):
Alsó réteg + golyók: 
40 dkg darált keksz
10 dkg (por)cukor
3 ek baracklekvár
3-4 ek cukrozatlan kakaópor
10 dkg vaj
pici rumaroma (elhagyható)
Krém:
20 dkg kókuszreszelék ---- szerintem elég a fele!
8 dl tej
2 cs.vaníliás pudingpor
4 ek cukor
Hab:
2 dl habtejszín
Fehér golyók:
2 dl tej
1 ek cukor
2 ek búzadara
kókuszreszelék a hempergetéshez
A torta hozzávalóit összedolgozom, a vajat olvasztva is belerakhatjuk. Kb. 2 maréknyit félreteszek, a többit belenyomkodom a sütőpapírral bélelt tortaforma aljába. A félretett masszából vizes kézzel golyókat formálok és belehempergetem kókuszreszelékbe.
A krémhez a pudingot megfőzöm a tejjel és a cukorral a szokásos módon, majd levéve a tűzről belekeverem a kókuszreszeléket. Még melegen a kekszes alapra öntöm és elsimítom. Hagyom jól kihűlni, majd hűtőbe is teszem fél-1 órát. Ezután felverem a habtejszínt kemény habbá és a vaníliás-kókuszos krémre simítom, de habzsákból is kinyomhatjuk, díszíthetjük.  
A fehér golyókhoz tejbegrízt főzök a hozzávalókból, kéz meleg langyosra hűtöm, de ne hidegre, és gombócokat gyúrok, amiket kókuszreszelékbe is belehempergetek. 
A tortát megszórom (tetszés szerint) kevés kókuszreszelékkel, vagy színes cukor/csokidarával, végül a golyókkal díszítem.
Megjegyzésem:
A golyók elhelyezésekor figyeljünk arra, hogy a tortát szeletelni is kell majd, úgy rendezzük, hogy azok ne legyenek majd útba. Erre akkor jöttem rá a nagy sietségben, amikor a fele már fent volt :D
A vaníliás-kókuszos krémbe a 20 dkg kókuszreszeléket sokallom, kissé tömény, de aki nagyon szereti, belerakhatja mindet. Én csak a felét javaslom!
Értékelésem: jó 3/3.

Jó étvágyat! :)
Kövess itt is:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése