2019. január 8., kedd

Mákos-citromos keksz

Ez egy nagyon könnyen és gyorsan elkészíthető keksz. Már régóta ki szerettem volna próbálni, és végre karácsony környékén sikerült is :)
Hozzávalók:
20 dkg liszt
10 dkg egész mák (szerintem elég ennek a fele)
10 dkg cukor
15 dkg vaj
1 citrom leve és reszelt héja
1 tojás
A hozzávalókat egy tálba teszem és jól összegyúrom. A vaj miatt lehetőleg minél gyorsabban és alaposabban. Egy rudat formázok belőle folpackra helyezve és feltekerem, majd hűtőbe teszem néhány órára, akár egy egész éjszakára. Kivéve a hűtőből, felszeletelem és sütőpapíros tepsire helyezem, 180 fokon 10 perc alatt készre sütöm.


Megjegyzésem:
Rakhatunk a tésztájába mazsolát vagy szárított áfonyát, mielőtt folpackba tekerjük. Szerintem a 10 dkg mák ekkora mennyiséghez sok, túlságosan kesernyés lesz tőle sütés után a keksz, én a felét raknám csak bele, 5 dkg-ot. Nekem kicsit hézagos lett, mert a vajat nem sikerült jól eldolgoznom benne, siettem. Erre vigyázzunk! Ha már széle pirosodik, vegyük ki! Melegen még kicsit puha, de ahogy kihűl, megkeményedik.
Értékelésem: jó 3/3.

Jó étvágyat! :)

Facebook: Kate receptes blogja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése