2019. január 13., vasárnap

Narancsszószos sertéskaraj narancsos-fűszeres sütőtök pürével diós-narancsos sült zöldségekkel

Ez egy nagyon narancsos étel lett, mert igazából minden elemében szerepel a gyümölcs. A legjobb eleme szerintem a hús a szósszal. Különleges, de nagyon finom! ;)
Hozzávalók:
Hús:
1 kg s.karaj
só, bors
Szósz:
2-3 szál csemegehagyma/újhagyma
2 ek ketchup
só, bors
1,5 dl szárnyas alaplé (tyúkhúsleveslé)
2 db narancs
Sütőtök püré:
1 kg sütőtök
só, bors
2 db narancs leve
1 citrom leve
2-3 gerezd fokhagyma
1 ek méz
1 ek olívaolaj
Sült zöldségek:
3 db sárgarépa
3 db fehérrépa
1-2 marék dió durvára aprítva
só, bors
1 db narancs leve és reszelt héja
2 ek méz
kb 4 dkg vaj

A húst szeletekre vágom, ki is klopfolhatjuk, sózom, borsozom és mindkét oldalát megsütöm serpenyőben kevés olajon (3-4 perc oldalanként).
Ebben az olajos serpenyőben készítem el hozzá a szószt is. A hagymát felkarikázom és a visszamaradt olajon megfonnyasztom, ráöntöm a húsleveslé és ketchup keverékét, majd állandó keverés mellett felforralom. A narancsok héját lereszelem, felkarikázom és a fehér részt is levágom róla körbe. Kisebb darabokra szedve, vagy karikára hagyva belerakom a szószba néhány percre. A reszelt héját tálaláskor szórjuk a hús és a szósz tetejére. (ez nekem elmaradt)
A sütőtököt megsütöm darabokra vágva sütőben 200 fokon 30-40 perc alatt. Kikanalazom a héjából, egy edénybe rakom, amihez hozzáadom a többi hozzávalót és botmixerrel pürésítem. Kevés vízzel hígítható, ha túl sűrű/száraz lenne. Kóstolás után még ízesíthető. Tálalás előtt kicsit felmelegítem, így az ízek jobban összeérnek. 
A zöldségeket meghámozom és nagyjából egyforma, vékony csíkokra vágom. Egy edényben a vajat megolvasztom, a mézet és a narancslevet hozzákeverem, ízesítem sóval, borssal és a narancs reszelt héjával. Leveszem a tűzről és jól összekeverem a zöldségekkel. Tepsibe öntöm, majd durvára vágott vagy aprított dióval megszórom. (Ne vigyük túlzásba!)
165 fokon alsó-felső légkeveréses sütőben kb. 20 perc alatt készre sülnek.
A húst a szósszal, pürével és a zöldségekkel együtt tálalom.
Megjegyzésem:
Bár a sütőtököt nem szeretem, ezért más krumpliköretet is készítettem hozzá, de egyébként egy ízletes, télies étel lett belőle. 
Értékelésem: jó 3/3.

Jó étvágyat! :)

Facebook: Kate receptes blogja

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése