2014. október 21., kedd

Vakondtúrás sütemény

Hozzávalók:
Tészta:
40 dkg liszt
25 dkg margarin
10 dkg cukor
1 ek tejföl
2 tojás sárgája
1 késhegynyi sűtőpor
1 csipet só
1-2 ek kakaópor
Töltelék:
1 kg túró
20 dkg cukor
3 egész tojás + a 2 tojás fehérje
5 dkg vaj
10 dkg mazsola
1-2 ek búzadara
1/2 citrom reszelt héja
1 cs vaníliás cukor
A tészta hozzávalóit összegyúrom, majd két részre osztom és félreteszem. Az egyik kisebb felét berakom a fagyasztóba, hogy megkeményedjen a reszeléshez. 
A töltelékhez a tojások fehérjét kemény habbá verem. A többi hozzávalót összedolgozom az áttört túróval - mazsola nélkül, majd hozzákeverem a habot, végül a mazsolát is. 
A tésztát kinyújtom és egy közepes, kivajazott, közepes tepsi aljára leterítem. Erre jön a töltelék, amit szépen, egyenletesen elosztok rajta. A tetejére kiveszem a fagyasztóból a másik fél tésztát és nagylyukú sajtreszelőn ráreszelem az egészet. 160 fokos sütőben sütöm kb. 30 percet. Tálaláskor porcukorral meghintem a tetejét.

Megjegyzésem:
Nem volt helyem a fagyasztóban, ezért nem tudott megkeményedni a másik fél tészta és nem tudtam lereszelni, ezért kinyújtottam és késsel csíkokra, majd kis kockákra vágtam és így raktam a túrós töltelék tetejére. Így macerás volt elkészíteni, de mutatós és finom lett! Kicsit tömény sütemény, laktató és sok lesz belőle :)

Pontozásom 3-as skálán: 2,5.

Jó sütést! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése