2014. szeptember 29., hétfő

Rakott almás-tejfölös csirkemell

Hozzávalók 4 főre:
2 csirkemell szeletekre vágva
3 db közepes alma
1-2 dl tej
kevés liszt
1 nagy pohár tejföl
só, vaj
10 dkg reszelt sajt
A csirkemelleket vékony szeletekre vágom, vagy ki is klopfolom. Egy tálba teszem, miközben besózom és leöntöm tejjel, hogy éppen ellepje. Fél órát állni hagyom, addig az almákat megmosom, és lereszelem (a héját is bele reszelhetjük!). A húst beleforgatom lisztbe, majd a kivajazott tepsibe lerakom, tejföllel leöntöm, rá a reszelt almát, majd a reszelt sajtot. Kb. 1 órán keresztül sütöm 120-150 fokon, majd 5-10 percet 200 fokon, amíg a sajt megpirul. Rizzsel tálalom.

Megjegyzésem:
Nem igazán szeretem a gyümölcsöket hússal, de ez a nem túl különleges ízvilágú egytálétel, finom! Férjem többször említette, hogy ezt nagyon szereti, gyerekkorában többször is evett unokatestvérénél, és nem olyan régen meg is szereztük a receptet, így már én is el tudom neki készíteni :)
Legutóbb a tejet (amibe áztattam a húst) ráöntöttem a húsra, amikor tepsibe raktam, és nem is liszteztem be előzőleg, illetve a sorrendet kicsit eltévesztettem, először a reszelt almát, majd a tejfölt, végül a sajtot raktam rá, de így is jó lett, csak kicsit több leve maradt alul...

Pontozásom 3-as skálán: 3.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése