2014. augusztus 5., kedd

Soutzoukakia - Húsgombóc paradicsomszószban

Hozzávalók:
- 25 dkg darálthús (bárány/pulyka/sertés)
- 1 szelet kenyér
- fél dl víz vagy tej
- 1 ek olívaolaj (v. étolaj)
- 1 vöröshagyma
- 1 paradicsom
- 1 dl paradicsompüré
- 4 dkg rizs
- 1 ek apróra vágott mentalevél
- 2 ek apróra vágott petrezselyem
- 1 csipetnyi őrölt fahéj
- 1 tojás
- fél dl vörösbor
- só, bors
- 2 gerezd fokhagyma
- 0,5 l víz
A tejbe vagy vízbe áztatott kenyeret kinyomkodom és belekeverem a darálthúsba, majd fűszerezem: rizzsel, mentával, petrezselyemmel, sóval, borssal, fahéjjal és 1 felvert tojással. A vöröshagymát felaprítom és kevés olajon megpirítom, majd a paradicsomot felkockázom és azt is rárakom. Együtt párolom.
A fél liter vizet egy nagy lábasba öntöm, majd bele a paradicsomszószt és pürét. Hozzáadom a szétnyomott fokhagymát és felforralom, majd 5 percig főzöm.
A darálthúsos masszából vizes kézzel golyókat formálok és belerakom a paradicsomszószba. Lefedem és addig főzöm, míg a rizs megpuhul és a szósz besűrűsödik. Apróra vágott petrezselyemmel díszítem. Köretként kenyeret vagy krumplifélét lehet kínálni.

Megjegyzésem:
Én kihagytam a mentát és a vörösbort, mert nem volt most itthon. Köretként fűszeres tepsis burgonyát sütöttem hozzá. Kicsit több rizst tettem a húsba, de nem kell sok, mert megdagad... Paradicsomszószt lehet többet is készíteni hozzá, mert nekem így kevés lett... de talán a rizs miatt is, mert az sokat felszívott. Legközelebb úgy készítem el, hogy a rizst előre megfőzöm.

Pontozásom 3-as skálán: 1.

Jó étvágyat! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése