2014. augusztus 13., szerda

Boureki

Hozzávalók 2 főre:
- 0,5 kg burgonya
- 0,5 kg cukkini
- liszt
- oregánó
- bors, pici só
- 25 dkg fetasajt vagy krémfehér sajt vagy ricotta vagy juhsajt
- kb. 1 dl olívaolaj (vagy étolaj)
- 2 db paradicsom
- 2 dl főzőtejszín
- menta (ezt kihagytam...)
- kiolajozáshoz kevés olaj 
Meghámozom a krumplit, megmosom a cukkinit (ha nem olyan friss, akkor ezt is hámozzuk meg!) és kb. 1-1,5 cm vastagságú szeletekre vágom, majd besózom. A szeleteket lisztbe hempergetem és kiolajozott tepsibe először a krumplit, majd a cukkinit rakom. Megszórom a fűszerekkel (bors, pici só, oregánó és menta). Ezt rétegezhetjük, amíg el nem fogy. A sajtot rámorzsolom. A tetejére paradicsomszeleteket rakok. Ráöntöm a tejszínt és az 1 dl olajat. A tepsit előmelegítem 200 fokra és kb. 40 percig sütöm fólia alatt, amíg a krumpli megpuhul, majd 10 percig fólia nélkül.

Megjegyzésem:
A mentát kihagytam, és még annyiban változtattam rajta, hogy a krumpli és a cukkini közé vékony sonkaszeleteket raktam, hogy legyen benne valami hús is /férjem miatt.. :) /. Eredeti recept persze nem írja, de nem lehet vele elrontani! Finom, bár talán oregánóból nem kell túl sok, mert az elég intenzív fűszer, egyébként finom lett!

Pontozásom 3-as skálán: 1.

Jó sütés-főzést! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése