2021. február 7., vasárnap

Kedvenc tejes kifli, ami extra puha és finom

 Amikor el kezdtem egyedül sütni-főzni, valamiért nem sikerültek az élesztős tészták készítése, ezért próbáltam hanyagolni. Aztán néhány hónap után (vagy 1 év ?!) mégis belefogtam újra, nem engedtem, hogy kifogjon rajtam. Az utóbbi néhány évben pedig már elég gyakran sütök kelt tésztát. Gyakran kipróbálok péksüteményeket, pékárukat is, és most az utóbbi időben találtam rá az egyik legfinomabb, itthon készített kenyérre is, a Ciabattára. Nemrég pedig az egyik legpuhább, legjobb állagú kifli receptjére is rábukkantam. Az utóbbi pedig az alábbi recept alapján készült:


Hozzávalók 8db kiflihez:

35 dkg liszt
2 dl langyos tej
fél kocka friss élesztő
fél tk sütőpor
2,5 dkg olvasztott van (vagy olaj)
1 tk cukor
1 púpozott tk. só (ízlés szerint)
+ tetejére 2 ek tej

A langyos tejbe belekeverem az élesztőt és a cukrot és lefedve 10 perc alatt felfuttatom. A lisztet elkeverem a sóval, pici sütőporral, végül beleöntöm az olvasztott vajat és a felfuttatott élesztős tejet. Néhány perc alatt összegyúrom, az aljára szórok pici lisztet és letakarva meleg helyre teszem 1 órára, hogy megkeljen.
Lisztezett deszkán elfelezem és mindkettő felet külön kinyújtom kör alakúra, majd 4-felé vágom. Háromszögeket kapok, amiken még egyesével is kinyújtok kicsit, majd a hosszanti felével kezdve szépen feltekerem a hegyes része felé. Úgy teszem sütőpapíros tepsibe, hogy ez a keskeny éle a kifli alatt legyen, különben sütéskor felemelkedik és még könnyen oda is éghet a vékonysága miatt. Félreteszem konyharuhával letakarva és felmelegítem a sütőt 200 fokra úgy, hogy az aljába egy hőálló edénybe, tepsibe rakok egy kis vizet (kb. 2-3 dl) elég. Mielőtt berakom a kifliket, lekenem a tetejüket egy kis tejjel. Sima alsó-felső sütésre rakom a sütőt és kb. 20-25 perc alatt készre sütöm, amikor már szép aranybarna színük van (ki, hogy szereti... én sápadtabban jobban szeretem). 


Megjegyzésem:
Siettem vele, így a kiflik feltekerése nem mindegyik sikerült szépre, illetve a két nagyobbik kislányom is segített :D 1-1-et ők is feltekertek. :) Erre is elmondható, hogy ronda, de finom! Persze, szépen is elkészíthető... majd legközelebb! ;)

TIPP: Sós kifliként is süthetjük, a tejjel lekent kiflikre szórjunk egy kis sót. (Kakaóval imádom!!!) Töltött kiflit is lehet belőle készíteni pl. sajttal és sonkával feltekerni és úgy kisütni ;)
Értékelésem: majdnem olyan az állaga, mint a boltié, de szerintem még annál is finomabb, főleg, hogy én adom hozzá az alapanyagokat :)


Süsd meg Te is! Süssünk-főzzünk együtt! :)


Kövess a közösségi oldalakon is, ahol nem csak receptek, hanem nagyon hasznos konyhai trükkök, tippek is vannak! Iratkozz fel BLOG-értesítőmre, ahol elsőként kapsz értesítést az új receptekről és további meglepetéseket is kapsz! KATT IDE!

Facebook: Kate receptes blogja

Instagram: kate.receptek  #katereceptesblogja

Facebook gasztro-csoport: Receptek Tudatos Gasztro Csoportja


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése