2021. február 10., szerda

Ünnepi zsebes tarja - nem csak ünnepekre!

Szilveszter alkalmából készítettem ezt a fantasztikus sült húst. Nem csak elkészíteni egyszerű, és tetszetős is, hanem fantasztikusan jó ízkavalkád lakozik benne. A streetkitchen.hu oldalán bukkantam rá, csak épp kicsit változtattam rajta - mint általában :)

Hozzávalók (4 adag):

1 kg csont nélküli tarja, de jó a karaj is
Pác:
50 ml olaj
1-1 tk: kömény, oregánó, bazsalikom, rozmaring
1 db piros kápia vagy kaliforniai paprika
1 db vöröshagyma vagy lilahagyma
4-5 gerezd fokhagyma
10 dkg bacon szalonna
10 dkg füstölt kolbász (elhagyható, én nem raktam bele, de legközelebb ezzel is kipróbálom)
só, bors ízlés szerint
víz

Köretként mehet mellé a tepsibe: sárgarépa, krumpli, batáta.

A tarját - mintha felszeletelném -, bevágom egy nagy, éles késsel kb. 3/4-ig. A pác hozzávalóit összekeverem. Jól bekenem vele a húst és letakarva 1 órára hűtőbe rakom (akár egész éjszakára is lehet). 

 

Előkészítem a hozzávalókat és a zsebeket megtöltöm baconnel, kolbásszal, fokhagymával, paprikával, hagymával... Kikenek egy magas falú tepsit zsírral.
A maradék zöldségeket, valamint krumplit, répát, batátát mellé dobálom. Felöntöm a tepsit kb. 1 dl vízzel.
Alufóliával lefedem és 160 fokon 2 órán keresztül, sima alul-felül sütési programmal sütöm. Leveszem a fóliát és meglocsolom a levével, valamint Worcestershire szósszal és 25-30 percig 180 fokon sütöm szép pirosra.  Szeletelve - ahogy adja magát vagy ferdén - a körettel és salátával/savanyúsággal tálalom.

 

Megjegyzésem:

Egyszerű, mégis ünnepi, elegáns ételnek mondható. Férjemmel mi imádtuk! A gyerekek alapból nem nagyon eszik a sertéshúst, de azért csipegettek belőle :) Nincs sok macera vele, és nagyon ízletes étel készül, csak idő kell hozzá. Én 2 kg-os húst sütöttem, de magasabb, 180 fokon kb. 1,5 órán keresztül, és így is szépen megsült, és nem is száradt ki...
Értékelésem: fantasztikus étel és nagyon jól is tud kinézni. Tarjából készítettem és mivel kicsit zsírosabb része a sertésnek, szerintem finomabb is így.
Tipp: A levét elkészíthetjük szósznak, felforralva és behabarva akár. Ez a tipp egyszer Jamie Oliver műsorából ragadt rám. :)


Süsd meg Te is! 

Süssünk-főzzünk együtt! :)


Kövess a közösségi oldalakon is, ahol nem csak receptek, hanem nagyon hasznos konyhai trükkök, tippek is vannak! Iratkozz fel BLOG-értesítőmre, ahol elsőként kapsz értesítést az új receptekről és további tippeket is kapsz, valamint érdekességekről is olvashatsz! KATT IDE!

Facebook: Kate receptes blogja

Instagram: kate.receptek  #katereceptesblogja

Facebook gasztro-csoport: Receptek Tudatos Gasztro Csoportja





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése