2020. november 20., péntek

Vajas-tejfölös (magvas) mini pogácsa

Hozzávalók:

50 dkg liszt
20 dkg margarin/vaj
1,5 dl tejföl
2 tk só
1 cs porélesztő (fél cs. friss)
1 tk cukor
1 dl tej
1 egész tojás
1 tojás sárgája
Tetejére: 1 tojás fehérje

Az élesztőt a langyos tejben 1 tk cukorral elkeverek és letakarva 10 perc alatt hagyom felfutni. A többi hozzávalót egy nagyobb tálba kimérem, majd az élesztős keveréket is beleöntve tésztává gyúrom. Letakarom és meleg helyen 1 órán keresztül pihentetem. Ha megkelt, lisztezett felületen ujjnyi vastagságúra kinyújtom és kis pogácsaszaggatóval (vagy feles pohárral) pogácsákat szaggatok, amiket sütőpapírral bélelt tepsire helyezek. Végül az 1 tojás fehérjével lekenem mindegyik tetejét és 180 fokos sütőben 15-20 perc alatt megsütöm.

Megjegyzésem: 

Tetszés szerint szórhatunk a tetejére sajtot vagy magvakat. Én magvakkal gyúrtam össze a tésztát, a tetejére már nem raktam semmit, csak lekentem tojásfehérjével. 
A sütési idő függ attól, hogy milyen sütőt használunk és mekkora pogácsákat szaggatunk...
Értékelésem: kiváló 3/3.

Süsd meg te is! :)

Kövess a közösségi oldalakon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése