2020. november 7., szombat

Török pite - török pide

 


Hozzávalók (kb 8 db):
Tészta:
50 dkg liszt
1 cs élesztő
1 kk cukor
1 tk só
1 ek olaj
1 dl langyos tej
1,5 dl langyos víz
+ tetejére 1 tojás

Feltét:
Bolognai ragu
Sajt

A langyos tejben elkeverem a cukrot és az élesztőt, majd felfuttatom letakarva kb. 10 perc alatt.
A többi hozzávalót egy tálba teszem, majd beleöntöm az élesztős keveréket és tésztát gyúrok belőle. Közepesen lágy tésztát kapok. Letakarva fél-1 óra alatt meleg helyen a duplájára kelesztem.
Én a maradék bolognait használtam fel hozzá, de ez idő alatt azt is elkészíthetjük.
A megkelt tésztát 8 egyenlő részre osztom és egyesével ovális alakúra nyújtom. A hosszanti oldalait kicsit feltekerem, majd két oldalát össze-összecsípem. Így készítek belőlük "csónakokat". A langyos vagy kihűlt bolognait belekanalazom a csónakokba, majd a tetejére reszelt sajtot vagy karikára vágott mozzarella sajtot helyezek.
Amíg előmelegítem a sütőt 180 fokra, hagyom pihenni őket, majd 10-12 perc alatt készre sütöm légkeveréses sütőben.

 


   

Megjegyzésem:

A feltét variálható. A gyerekeknek tejföllel kentem meg és sonkát tépkedtem rá. Plussz feltét lehet még pl. kukorica, olívabogyó, gomba... A feltétnek csak a képzelet szab határt és az ízlésünk! ;)
Értékelésem: 3/3 kiváló.


Kövess a közösségi oldalakon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése