2020. november 7., szombat

Hűtőben kelt bögrés kenyér

 Szeretem a hűtőben kelt tésztákat, mert nem lehet túl keleszteni és van időm elkészíteni gyerekek mellett is, amikor már-még alszanak. És a reggeli friss kenyér illatánál nincs is jobb! :)

Hozzávalók:

5 bögre liszt
1,5 bögre langyos víz
1 cs. porélesztő (vagy fél cs. friss élesztő)
1 mk. cukor
2 tk. só
2 ek. étolaj

Fél bögre langyos vízben elkeverem a cukrot és az élesztőt, majd 10 perc alatt hagyom felfutni. Egy nagyobb tálba beleteszem a többi hozzávalót (liszt, só, étolaj, 1 dl langyos víz), majd hozzáadom az élesztős keveréket és összegyúrom. Letakarva hűtőbe teszem akár egész éjszakára. (én így szoktam, este összegyúrom, reggel megsütöm)
Reggel kicsit átgyúrom, formázom, késsel kb. 3 helyen bevágom kicsit és belehelyezem egy sütőpapírral bélelt formába (jénaiba), lekenem vagy spriccelem vízzel, majd lefedem. Még hidegen  berakom a sütőbe, de közben melegítem 200-220 fokra. Kb. 60 percig sütöm így, majd megint lekenem vízzel és fedő nélkül még 10-15 percre visszarakom. Amikor kiveszem a sütőből, megint megkenem vízzel és egy rácson vagy deszkán hagyom legalább langyosra hűlni. Ezután szeletelhető.

Megjegyzésem:
Mielőtt kivesszük a sütőből, ellenőrizzük tűpróbával, hogy a közepe is átsült-e (sütőtől függ).
Amit még bele szoktam rakni az a sütőpor, csak 1-2 csipetnyi, amitől könnyebb lesz a tésztája.

Süsd meg Te is! ;)


Kövess a közösségi oldalakon is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése