2020. június 17., szerda

Kétszínű töltött kiflik

Az elkészítendő listából ezt is kihúzhatom. Nagyon jól sikerült, ráadásul kovászból készítettem, finom, puha tésztája lett! :)


Hozzávalók:
0,5 kg liszt
fél cs.friss élesztő (vagy 10-15 dkg kovász + pici sütőpor)
1 dl olaj
kb. 10 ek cukor
1-1,5 ek kakaópor
3 dl tej
1 cs van.cukor

Az élesztőt felfuttatom a langyos tejben és 1 kk. cukorral. A többi hozzávalót (a kakaópor kivételével) egy keverőtálba öntöm, majd az élesztős keveréket is és egyneművé gyúrom. Elfelezem a tésztát és az egyikbe belegyúrom a kakaóport. A két gombócot kinyújtom nagyjából egyforma kör alakúra és egymásra helyezem. Cikkekre vágom, 8-10 db-ra. Töltelékkel vagy anélkül a hosszanti felétől feltekerem és kifliket formálok belőlük.
Sütőpapírral bélelt tepsire helyezem és kb. 20-30 percig pihentetem, közben előmelegítem 180 fokra a sütőt. Aranybarnára sütöm 15-20 perc alatt és még melegében lekenem cukros tejjel.



 
 

Megjegyzésem:
A kiflik feltekerésekor kis víz ecsetelésével jobban összeragadnak. Arra figyeljünk, hogy a kifli tekerésekor a hegyes rész alul legyen, mert az könnyebben megég és el is válik az egésztől.
Én valamelyiket lekvárral töltöttem, de simán is feltekerhetjük és kisebb falatkákat is készíthetünk belőle.
Értékelésem: 3/3 kiváló.

Kellemes sütést hozzá! :)


Kövess a közösségi oldalakon is, ahol egyéb #instantrecept is felkerül, ami ide nem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése