2020. május 20., szerda

Pudingos kekszes sütemény/Torta - sütés nélkül

Maradt egy fél csomag darált kekszem a múltkor, de kókuszgolyót nem akartam belőle (megint) készíteni, így összedobtam egy gyors, sütés nélküli kis tortát belőle.


Hozzávalók 26 cm-es tortaformához:

Kekszes alap:
25 dkg darált keksz
10 dkg margarin/vaj
3-4 ek lekvár (barack vagy bármilyen más is jó)
2 ek cukrozatlan kakaópor
1 cs van.cukor
fél dl tej
1 mk rumaroma (elhagyható)

Puding:
1 cs pudingpor / zabpudingpor
3 dl tej
3 ek cukor
(sima pudingnál érdemes belekeverni egy kis vajat/margarint a kész, de még meleg pudinghoz)

A kekszes hozzávalókat egy tálba összekeverem és belenyomkodom egyenletesen a sütőpapíros formába (én akkor is szoktam az aljára tenni, ha nem kell sütni, hogy szeleteléskor a forma alja ne sérüljön). A pudingot a szokásos módon a hozzávalókból megfőzöm és még melegen ráöntöm a kekszes alapra. Hagyom teljesen kihűlni és legalább 2-3 órára, de akár egész éjszakára berakom a hűtőbe. Szeletelve tálalom, akár tejszínhabbal is extraként.



Megjegyzésem:
Extra gyors torta. Én zabpudinggal készítettem, az nagyon jól megdermedt, összeállt a torta tetején, de akár egy kis zselatint is keverhetünk a sima pudinghoz, hogy biztos ne csússzon vagy ne folyjon szét. Megtúrbózhatjuk egy kis gyümölccsel, mazsolával a pudingba keverve.

Plussz recept:
A kekszes alapot egyébként felhasználhatjuk kókuszgolyónak vagy őzgerincformába is tehetjük , akár mazsolával/meggyel elkeverve és kókuszreszelékbe hempergetve, szeletelve is kínálhatjuk.

Értékelésem: jó (3/3).


Kellemes sütést hozzá! :)

Kövess a közösségi oldalakon is, ahol egyéb #instantrecept is felkerül, ami ide nem!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése