2019. február 11., hétfő

Batyus csirke/pulyka

El kezdtem szanálni a régen kinyomtatott receptjeimet. Ez megtetszett, így el is készítettem. Hasonlót már sütöttem, bár annak a tésztáját is én gyúrtam... Ez most gyorsabb, bolti leveles tésztából készült.
Hozzávalók (6-8 batyuhoz):
2 lila- vagy vöröshagyma
gomba/kukorica/répa...
60 dkg pulykacsomb filé, csirkemell (de lehet darált hús is)
kevés olaj
fűszerek ízlés szerint: só, bors, majoranna, bazsalikom, oregánó, kakukkfű
1 csomag leveles tészta
1 tojás a kenéshez
Kevés olajon megpirítom a szeletekre vágott hagymát, majd a gombát/kukoricát is beleforgatom néhány percre. A húst kockára vágom, befűszerezem és szintén kevés olajon megpárolom.
A leveles tésztát kinyújtom vékonyra, nagy tenyérnyi kockákra vágom. Ezekre halmozom a hagymás zöldségeket és a húst, majd a csücsköket összecsípem. Sütőpapírral bélelt tepsire helyezem őket és tojással megkenem. Ilyenkor még ezzel rá lehet segíteni, hogy ne nyíljon szét. 200 fokon alsó-felső sütésen 30 perc alatt készre sütöm. Majonézes krumplisalátával tálalom. (de bármilyen körettel, salátával is jó)
Megjegyzésem:
A töltelékbe rakhatunk tejfölt, vagy valamilyen szószt is. Csak vigyázzunk, a tésztát ne áztassuk el nagyon!!!
A batyukat jól csíptessük össze a széleknél, ne nyíljon szét. Tetejére (de a belsejébe is) szórhatunk reszelt sajtot.
Értékelésem: jó 3/3

Jó étvágyat! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése