2017. szeptember 4., hétfő

Görög rizsétel másképp (Syros)

Hozzávalók (5-6 adag):
1 kisebb cukkini
1 kisebb tök
1 fej vöröshagyma
olaj/vaj
1 húsleveskocka
2 kk citromlé

2 csésze rizs
víz, ételízesítő
0,5 kg csirkemell filé
4 ek tejföl
A cukkinit megmosom és felkockázom, félreteszem. A tököt meghámozom, kikanalazom a belsejét és felkockázom, félreteszem. A hagymát felaprítom és kevés olajon felteszem párolni egy nagyobb serpenyőben vagy wokban. Addig a húst csíkokra vagy kockákra vágom, majd rárakom a hagymára párolódni. Amikor kifehéredett a hús, hozzáadom a cukkinit és a tököt. Ha szükséges, adok hozzá egy kis vizet később, kell egy kis lé. Sózom és hozzáadom a citromlét is. 
Közben a rizst külön edényben megfőzöm dupla mennyiségű vízzel, egy kis ételízesítővel és olajjal.
Amikor a tökös-cukkinis hús már majdnem kész, hozzákeverem a tejfölt.
Ha a rizs is megfőtt, egy nagy edényben összekeverem a tökös-cukkinis húst a rizzsel ás tálalhatom.

Megjegyzésem:
Azért "másképp", mert az alábbiakat változtattam az eredeti receptből:
1. darálthús helyett csirkemell filével készítettem: darálthúsból gombócokat kell gyúrni.
2. eredeti recept csak cukkinivel készül, én tököt is raktam bele.
3. a rizst is a wokba kell főzni a többi hozzávalóval együtt, de ez elég nagy mennyiség, nekem nem fért volna bele a serpenyőmbe, ezért a rizst külön főztem, ill. féltem, hogy a rizs mire megfő, minden más szétfő.
Így is ízletes finomság lett. És jó, mert kicsit lucskosra főztem :)

Pontozásom 3-ból 3.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése