2017. május 24., szerda

Főzött fagyi házilag

Alaprecept:
1 liter tej
4 tojás
20 dkg cukor
2-3 ek liszt
A tojásokat kettéválasztom, a sárgákat a liszttel, 10 dkg cukorral és kevés tejjel (1dl) összekeverem. A többi tejet felforralom és a keverékkel sűrű krémet főzök. A másik 10 dkg cukorból és a tojásfehérjékből ( esetleg 1 csipet só) kemény habot verek.
A habot ízesítés után, amikor kihűlt a krém, keverem hozzá óvatosan.
Ízesítés: én kétfélét készítettem, ezért elfeleztem az alapkrémet.  Egyikbe 2 ek kakaóport tettem, miután legalább langyosra hűlt a krém. A másik felébe egy körtét turmixoltam össze kevés vízzel, 1 csomag vaníliás cukorral és fél mk. fahéjjal is ízesítettem.
Így lett fél adag csokifagyi és fél adag körtés-vaníliás-fahéjas fagyi.
Miután hozzákevertem a habot is, fogyasztható edényekbe öntöm és mélyhűtőbe teszem. KB. 6 óra kell neki. Közben óránként megkeverhetjük villával, de ez nem szükséges.

Megjegyzésem:
Finom hűsítő a nyáron! Ízesítés bármilyen gyümölccsel, csokidarabokkal stb. lehetséges. Ez rátok van bízva! 😉

Pontozásom 3-as skálán 3.

Jó étvágyat! 😊

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése