2016. szeptember 30., péntek

Diós krémes

Hozzávalók:
Tészta:
1 bögre cukor
1 cs sütőpor
2 bögre liszt
1 cs vaníliás cukor
3 db tojás
1 csipet só
1,5 dl olaj
1,5 dl tej
vaj, zsemlemorzsa a tepsi kenéséhez.
2-3 marék darált dió
Vajas krém:
1 cs vaníliás pudingpor
3 dl tej
3 ek cukor
10 dkg vaj
baracklekvár
Vaníliás krém a tetejére:
1 cs vaníliás pudingpor
3 dl tej
3 ek cukor
1 marék darált dió
A tészta hozzávalóit összeöntöm és kikeverem. Kivajazott és zsemlemorzsázott tepsibe öntöm és 180 fokon tűpróbáig sütöm (kb. 20 perc). Hagyom kihűlni. Addig elkészítem a krémeket. A tej 3/4 részét felrakom forrni, majd a maradék tejjel elkevert cukros pudingos keveréket hozzáadom és sűrűre főzöm. Leveszem, hagyom kicsit hűlni, majd hozzáadom a vajat. Ha kihűlt a tészta, kiveszem egyben a tepsiből és keresztbe félbevágom, majd megkenem baracklekvárral és a vajas krémmel, végül rárakom a tetejét. A Vaníliás pudingot a hozzávalókkal felfőzöm, hagyom kicsit hűlni, majd elkenem a süti tetején és megszórom darált dióval. Széleket levágva, szeletelve kínálom.


Megjegyzésem:
Nekem azért lett ilyen vastag a krém, mert több vajjal készítettem. (Ezt most vettem észre! hihihi)
Egyébként úgyis finom volt, csak a középső vajas krém túl vajas volt, mostmár tudom, miért :)
Sok lesz belőle! Nagyobb tepsiben (piros kb. 35x20cm) készítettem.

Pontozásom 3-as skálán: 2.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése