2014. május 16., péntek

Hamis sztrapacska

Hozzávalók ~3 főre:
  • 25 dkg liszt
  • 1-1,5 dl tej
  • 1 dl víz
  • 2 nagyobb fokhagymagerezd
  • 0,5 kk só
  • bors
  • 10 dkg füstölt húsos szalonna (császárszalonna)
  • 12,5 dkg túró
  • 1 kis doboz tejföl
A szalonnát kockákra vágom, kisütöm, majd kimerem egy tányérra, a kisült zsírt pedig félreteszem.
Elkészítem a nokedlit: a lisztbe beleteszem a sót, a zúzott fokhagymát és felöntöm a tejjel. Fakanállal összedolgozom, a vizet apránként adagolom hozzá, hogy lágy, de ne legyen folyós. Vizet forralom fazékban fél evőkanál sóval és kanállal (vagy nokedliszaggatóval is lehet) beleszaggatom a tésztát. Ha feljön a víz tetejére, akkor készre főtt. A nokedlit összemelegítem a félretett zsírral.
A túrót, tejfölt és a szalonnát összekeverem a nokedlival. Kivajazott hőálló tepsibe (közepes) öntöm és kb. 30-40 perc alatt pirulásig sütöm.


Megjegyzésem:
A nokedlit nem kell kicsire szaggatni, főleg, ha nem akarunk sokat bíbelődni vele. Könnyű étel, de önmagában is ehető, én sült lazaccal készítettem el. Egy kedves ismerősömnél ettük így egytálételként, és nagyon ízlett, 1-2 hét múlva megkerestem hozzá a recepteket és én is elkészítettem :)

Pontozásom 3-as skálán: 2.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése