2019. május 22., szerda

Nutellás kalács

Már régóta szemeztem a recepttel, Húsvétra szerettem volna, de végül egy nagyon finom vacsora lett belőle :) Aki szereti a csokisat, a Nutellásat, neki biztos nagyon ízleni fog! Mi imádjuk! :D


Hozzávalók:
Tészta:
2 dl langyos víz
1 tk cukor
3/4 csomag friss élesztő vagy 1 tasak porélesztő
7 dkg vaj/margarin
50 dkg liszt
5 dkg cukor
1 db tojás
fél tk só
Tetejére: 1 tojás a kenéshez
Töltelék: Nutella ( kb 10 púpozott ek., vagy több ízlés szerint)




A langyos vízbe elkeverem az 1 tk cukrot és az élesztőt, majd 10 perc alatt felfuttatom. A tészta többi hozzávalóit egy nagyobb tálba teszem, majd hozzáöntöm a felfuttatott élesztőt és jól összegyúrom. Ha szükséges még, víz vagy liszt hozzáadásával módosíthatunk a tészta állagán, de enyhén lágy tésztát kell kapni. Meleg helyen, letakarva 45-60 percig kelesztem.
Ha megkelt a tészta, elfelezem és mindkettőt téglalap alakúra kinyújtom és megkenem Nutellával. Feltekerem őket egyesével, mint ahogy a csigát szoktam. Majd a két tekercset egybefonom. Kör alakút vagy csak egyenes kalácsot készítek belőle. Sütőpapíros tepsire helyezem és még kb. 30 percig hagyom kelni. 200 fokos sütőben (sima, alul-felül sütés) 25-30 perc alatt készre sütöm.
Hagyom kicsit langyosra hűlni, majd szeletelem.
Vigyázat! Nagyon hamar el tud fogyni!!! :DDD



Megjegyzésem:
Egyszerűen fantasztikus. A Nutellát nem kentem túl vastagon, de nem is spóroltam vele, és mennyei lett! A kalácsot más ízesítéssel is elkészíthetjük pl. cukros fahéjjal, kakaóporral, esetleg lekvárral, pudinggal...
Értékelésem: kiváló 3/3*.

Kellemes sütés-főzést!
Jó étvágyat! :)

Kövess a közösségi oldalakon is!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése