2015. augusztus 26., szerda

Mákos-meggyes-bögrés sütemény (kép nélkül)

Hozzávalók:
1 bögre mák
1 bögre cukor
1 bögre liszt
1 bögre tej
1 tojás
5 dkg puha vaj/margarin
csipet só
1 citrom reszelt héja
1 tk őrölt fahéj
1 cs vaníliás cukor
1 tk sütőpor
1 csapott ek cukor
1 ek zsemlemorzsa
magozott meggy (fél üveg)
A meggyet leszűröm és 1 ek cukorral egy tálba teszem. 
A tésztához a vajat a cukorral és a tojással habosra keverem, belereszelem a citrom héját, majd hozzáadom a lisztet a sütőporral, végül beleöntöm a tejet, a mákot és a fahéjat, ezt jól összekeverem. Előmelegítem a sütőt 190fokra. Sütőpapírral kibélelem a tepsit vagy kikenem margarinnal. A tepsibe terítem a tésztát, majd meghintem zsemlemorzsával és beleszórom a meggyet egyenletesen. 25-30 perc alatt megsütöm (tűpróba). Hidegen szeletelem, porcukorral megszórom.

Megjegyzésem:
Nekem kissé morzsás lett, de finom! Talán túl melegen szeleteltem. A meggy lement az aljára, ezért ajánlom, hogy lisztezve dobáljuk bele a tésztába legalábbis egy részét vagy felét. (Sajnos a sütiről készült fotó törlődött...)

Pontozásom 3-as skálán: 1,5.

Jó étvágyat! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése