2016. december 28., szerda

Bejgli

Hozzávalók:
Tészta (2 rúd):
25 dkg liszt
10 dkg vaj/margarin
1 dkg friss élesztő / fél tasak porélesztő
1 dl tejföl
1 ek cukor
1 ek rum (elhagyható)
1 tojás sárgája
csipet só
Tetejére a kenéshez 1 db tojás
A tészta hozzávalóiból (ne hidegen, vegyük ki előre a hűtőből) átlagos puhaságú tésztát gyúrok. Lefedve kb. fél órát kelesztem - nem kell meleg helyen!
Addig elkészítem a töltelékeket:
Mákos:
10 dkg darált mák
12 dkg cukor
2-3 dkg vaj/margarin
őrölt fahéj
1 ek méz
1 ek baracklekvár
5 dkg mazsola
fél dl víz
Diós:
10 dkg darált dió
12 dkg cukor
2-3 dkg vaj/margarin
őrölt fahéj
1 ek méz
1 ek baracklekvár
5 dkg mazsola
fél dl víz
Ezeket külön edényben felfőzöm sűrűre, amíg el nem olvad benne a cukor (kb. 10 perc). Hagyom őket kihűlni. 
A tésztát elfelezem és két téglalapot nyújtok belőle. Egyiken a diós, másikon a mákos tölteléket kenem el és a hosszanti felénél tekerem fel. Sütőpapírral bélelt tepsire teszem, tetejét megkenem tojással, villával megszúrkodom és hagyom állni fél-1 órát. Aztán felmelegítem a sütőt 175 fokra, újra megkenem tojással a rudakat és 35 percig sütöm sima alsó-felsőn. (Ne hőlégkeverésessel!!!)
Megjegyzésem:
Az eredeti recept 15-15 dkg diót és mákot ír, de úgy rengeteg a töltelék. Ezért nekem egy része ki is folyt, de benne is maradt sok. 
A tésztát amikor feltekerem, a szélét belül (ahol nincs töltelék), kenjük meg tojással, hogy összetapadjon. Én ezt elhagytam, mert a férjem úgy szereti, ha megreped, vagy egy kis töltelék kifolyik :)

Pontozásom 3-as skálán: 2,5.

Jó étvágyat! Kellemes ünnepeket! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése