2015. február 13., péntek

Szív alakú sós perec

Hozzávalók 6 db-hoz:
25 dkg liszt
5 dkg margarin
1+1 tojás
1 dl tejföl

Egy tálba összegyúrom a lisztet, a margarint, a tejfölt, 1 tojást és megsózom. Vékony csíkokra sodrom a kezemmel, szív alakúra formálom és sütőpapírral bélelt tepsibe helyezem őket. Egy tojás sárgájával megkenem és 180 fokra előmelegített sütőben 10-12 percig sütöm. Közben a tojásfehérjét összekeverem kevés liszttel és sok sóval (kb. 1-2 tk). Közepesen folyós állagúnak kell lennie a pépnek. A szíveket kiveszem a sütőből és a pépet rájuk csurgatom egy kanál segítségével, majd 5 percre visszateszem. Melegen vagy újramelegítve fogyasztható.

Megjegyzésem:
Aránylag gyorsan elkészíthető péksütemény.
Ha a pép nem elég sűrű, lisztet kell még belerakni. Nem jó, ha túl híg, mert lefolyik a perecről. 
Természetes rendes perec formára is lehet formázni! :)
Az eredeti recept 10 perc sütést ír, majd 5 percet a péppel, de én visszaraktam még 5-8 percre, mert úgy éreztem, hogy a tésztája nem sült át eléggé, viszont így kihűlt állapotban elég kemény lett, de újramelegítve fogyasztható, de ezzel én lehet, hogy így elsőre túlsütöttem. Nem tudom, hogy ha követem az eredeti receptet, akkor is bekeményedik-e a tésztája?! Ezt ahhoz még egyszer meg kell majd sütnöm. Viszont frissen nekem jobban ízlett!

Pontozásom 3-as skálán: 1.

Jó étvágyat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése